Susanna

Morgonstund har fluga i mun.
Ibland så försöker jag stiga upp tidigare än alla andra, Det är verkligen inte lätt när man har söner som ofta vaknar kring halv 5 på morognen.......dom kan liksom lukta sig till när man trycker på kaffekokaren.
Hur som haver, att stiga upp tidigare än barnen ger mig en chans att få börja min dag så som jag vill. Kaffe, läsa lite i en insprerande bok eller gå ut och dra in den friska morgonluften.
Jag är verkligen en morgon människa och känner mig som mest inspirerad och pigg på morgonen.
Därför städar jag hellst och tränar även på morgon.
 
Imorse vakande jag av att Alfa (såklart) vaknade till vid 4 snåret. Jag gav honom flaska med vatten i och efter en stund somnade han tack och lov om igen. Jag låg och velade lite om jag skulle stiga upp eller inte, lakanen började redan klibba sig om ryggen av värmen och så flög det in en fluga i sovrummet också så då visste jag ju att det var kört.
Lika bra att stiga upp!
 
Väl uppe öppnade jag köksfönstret och lysnade till göken som gal (säger man gal?) ute i skogen någonstans och drack mitt morgonkaffe, läste som jag beskrev tidigare ett kapitel i min bok jag läser för tillfället och planerade lite hur jag vill träna idag.
 
redan vid 06 var det Aviciis tur att börja vakna. Jag lade honom tillbaka i sängen några gånger, men efter en stund, kanske vid halv 7 så steg han också upp.
Jag passade på att göra i ordning frukost åt bara han och jag och så åt vi tillsammans.💗
 
Det är skönt att få ta en sak i taget och vakna i aningen lugnare takt ibland. Oftast så vaknar ju båda bebis killarna samtidigt och blir snabbt hungriga så det gäller att kunna lägga i en högre växel direkt du slår upp dina blå vilket kan var rätt utmanande ibland.
 
 
 
 
 
Nu vilar killarna redan sin dagslur. Vi har varit inne i stan och tränat.
Tänkte gå ut på terassen och lägga mig för att meditera en stund, fokus på djup andning.
 
Vad ska ni hitta på idag?
 
Kram//Sanna.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress