Susanna

Det vore lögn om jag påstod det alltid var lätt.
I helgen spenderade mina tre äldre barn tid tillsammans med sin pappa. De hade hyrt en stuga och var borta Fredag och Lördag (förutom Lilja som ville komma hem till natten 💕) och jag hade tänkt träna, få klart en massa jobb och eventuellt storstäda.
Vad tror ni jag gjorde?
Absolut ingenting!
Istället grillade vi. Jag, mannen, Aurora, Avicii och lilla Alfa. Var ute på promenader och sen spenderade jag en hel massa tid liggandes på soffan.
Det slog mig åter hur otroligt slut man är när man faktiskt stannar upp!
För så länge vardagen rullar på, skola, matlagning, träning, städning, tvättning så märker jag ingenting. Man grejer på från morgon till kväll bara för att åter börja om från början nästa morgon å bra så!
Jag älskar mitt liv.
Jag känner endå emellanåt att en liten "time out" nu som då verkligen skulle vara på sin plats.
Att inte behöva prestera, plocka upp eller
torka någon i rumpan på 2 timmar skulle verkligen vara uppfriskande!
 
En annan sak som åter slog mig är hur otroligt lat jag säkert skulle vara om jag inte hade barn.
Många barn.
Man blir ju så utomordentligt lat??
När hela kören är hemma går det ju liksom inte att ligga på soffan. Eller, det går, men följderna som skulle uppstå av det är mer än vad mitt förstånd skulle klara av.
Det gäller att hinna med om man inte vill gå under haha😂
 
Men när jag väl fick en liten chans att stanna upp helt denna helg så blev det även alldeles klart att en liten paus enbart gjorde gott.
Idag var det vardag igen  till 110% igen och kontrasten mellan 3 barn och 6 barn kändes faktist.
Försökte ju såklart även få allting fixat idag, typiskt Måndags syndrom.
Det skulle stor handlas, göras storkok med både barnens mat och vi vuxnas för 3 dagar framåt. Stor tvättas kläder skulle ju också skötas idag, ingen hade rena byxor av att ta på sig imorse.
Jag har dragit ungarna till parken hela två gånger idag och som grädde på moset skulle jag ju såklart även träna.
"Jag tränar för att orka" - remember? 😉
 
Dock känner jag nu, att jag kanske krävde lite för mycket av mig själv idag. Det spänner i nacken och jag är trött och lätt irriterad. Även mensen försökte åter att tränga sig på.
Börjar småblöda när trycket blir för stort och jag känner mig överbelastad. 
Kroppen, den vet den!
 
Skulle inte byta ut en enda dag av detta kaos, känner mig näst i till lost utan det.
Man känner det bara så tydligt när man endast haft 3 små under några dagar, hur jäkla mycket man faktist gör KONSTANT här hemma med  6 barn!
Så, note to myself ; Det skulle räcka till med mycket mindre, you are enough! 🙏
 
 
Nu är klockan strax halv 8 och jag har fortfarande inte ätit mat.
Tänker sitta i minst en timme och tugga varje bit 60 gånger för det ska man faktiskt!
(Yeah right.......men försöka kan man!) 😄
 
Hur firade ni Valborg? 🌼
 
Kram//Sanna
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress