Susanna

Min uppfattning om den nya grenen.
Hej hej hallå världen.
Alltså helt plötsligt så räcker bara inte timmarna på dygnet till längre känns det som.
 
Jag har nu tränat Amerikans fotboll i en vecka och kan bara säga ; WOOOW!
Vilket team, vilken gren och vilka tränare!
 
Träningarna är 2 timmar långa och baserar sig på teknik inom de olika områden för Amerikans fotboll.  Även snabbhet, bollhantering och tackling tränas och tillsisst sätter man ihop alla delar och kör några "prov-ronder".
Jag säger då det, jag som aldrig skulle sätta på mig ett par fotbolls skor röjde ivrigt igenom hela loppis trollet i jakt på ett par fotis-dojjer i Lördags och fann ett par grymma adidas alpha och har aldrig bärt bekvämare skor haha😂
Man ska aldrig säga aldrig!
 
Igår körde jag min första träning med all utrustning på. Bara att vänja sig med hjälmen och att kunna andas ordentligt med den på var redan det en utmaning. Att sedan kunna springa det hårdaste man orkar och ta emot tacklingar från alla håll och kanter samt hålla koll på var bollen befinner och ansvara för det egna området på planen så krävs det minst sagt kvickhet, styrka focus och strategi!
 
Det fina med sporten som jag konstaterat redan är att, vad du än har för bakgrund, oavsett om du är modell tyngre eller mindre, lång eller kort, stor eller liten,så har alla en plats i laget,
alla behövs!!
Försvaret behöver stora spelare. Hårda tacklare som näst intill är omöjliga att ta sig igenom! Kvicktänkta spelgrundare som startar spelet och bestämmer hur taktiken för ronden skall se ut.
Snabba sprintare som tar sig genom planen som en blixt samt smarta mittfältare som håller koll, tacklar och överraskar motståndarna.
Jag diggar sååå att sporten är så mångsidig och ALLA individer spelar en viktig roll för laget!
 
och tja, själva laget då?
Jag blev så oerhört väl bemött av Lohja lionesses att det rör mig!
Här är ett gäng brudar som kämpar på och peppar dig i ur och skur!
Ett sannerligen starkt lag där samhörigheten är enorm!
Fasst jag är ny så känner jag att jag backas upp utav laget och jag kan skatta mig lycklig att få spela tillsammans med Lohja lionesses😍💪
 
Jag är så glad över att jag äntligen gjorde slag i saken och hörde mig för, att kunna få börja spela!
 
Allt detta med ny gren har tagit upp mycket av min tid och focus, resten går ju självklart till familjen och barnen. Tacksam är jag även att jag uppnåt så mycket som 2 timmars rem-sömn per natt den senaste veckan!
Alfa har börjat sova mycket bra, och fasst han äter ibland på natten så somnar jag om som en stock och har till och med drömt däremellan. Avicii har fortfarande sina små uppvak han också nu som då, dock lindrigare än tidigare.
De tuffa träningarna gör ju självklart att jag är tröttare också, med all ny påfrestning för kroppen såhär i början. Men i slutändan ger ju träningen så mycket mer än vad det tar, alltid!
 
 
 
 
 Ja, alltså, med all utrustning på känner man ju sig som värsta queen of f***ing everything!😆
Till och med Zeera the rottweiler behövde en stund för att godkänna mommy i sin game-outfit, så ruskigt var det!😂
 
Puss// numer jefu-lover Sanna💖
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress