Susanna

Det traditionella bullbaket.
Fredag var det här och med sån huisigt bra energi! (Kan ju ha att göra med att mensen började igår, direkt det sätter igång är det som om all negativ energi bara rinner av mig och jag blir mig själv igen)
Mannen har åkt och fiskat över helgen och jag är ensam hemma med barnen, genast från morgonen passade jag på att träna lite innan det blir alldeles för varmt på bakgården medans barnen kollade på lite morgon-tv ( eller tja, jag hade visserligen tränings sällskap av Aurora, Avicii och Lilja, men de andra kollade på tv).
Efter det var det dags för vårat traditionella kanelbullsbak (kanelbulle OCH vaniljbulle faktiskt)
Visst är det lite lustigt hur vissa saker bara ends up to be en tradition?! Jag älskar verkligen att komma fram med nya traditioner familjen emellan och de senaste somrarna har vi sinsemellan två nya traditioner varav den ena är just Bullbakning och den andra är jordgubbsplockning som vi också ska iväg på första gången för i år nu på Söndag😍
Can`t wait!
 
Åter till bullbakningen, receptet på våra bullar finner ni när ni trycker på länken två rader upp, och till våran tradition så hör det till att baka två satser och alla får äta så många man orkar!💗
 
Ungarnas reaktion när jag första gången sade åt dom att "ät så många ni vill" var helt klart oslagbar så efter det har det blivit tradition att vi på bulladagen får äta hur många kanelbullar som hellst.
Och eftersom det är Fredag, sommar, och livet är härligt så kryddade jag till det hela med glass och chokladsås också😋
Helt klart en liten bättre fika denna Fredag!
 
har eran familj några särskillda traditioner?
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Just nu har Leevi,Lilja och Lionel cyklat ner till bryggan för ett kvällsdopp och jag har duschat Aurora och Avicii ( helt otroligt hur lortiga de minsta kan bli under en varm sommardag alltså hahha😂)
När de tre äldre kommer hem igen är det dags för chips och "Lilla huset på Prärien"- marathon.
Gjorde en volt när jag upptäckte att hela serien nu finns på yle arenan här om kvällen!
Jag älskade den serien när jag var liten!
och det bästa av allt är att Lilja gillade den också, så ikväll ska vi kolla på serien hela familjen! (förutom då mannen som är å fiskar)💖
 
Slänger in några cuteness overload bilder från våran gröt stund med Alfa denna morgon också!
Att det kan vara så skoj att kladda alltså?!😍
 
 
 
(observera gangstern i bakgrunden som försöker öppna fönsytret konstant hahaha😂)
 
Jag önskar er en härlig Fredagkväll och en mysig helg!💜
Kram//Sanna
Anonym

Alltså jag blir så glad av folk som har tålamod till sånt som bullabak med många barn 😄 själv blir jag ju nervös och stressad av att försöka låta ens ett av mina barn vara med och baka nåt 😆

Svar: jaa, alltså har ju verkligen fått jobba med detta endel. I början tyckte jag också att det lätt blev stökigt men så ändrade jag mitt tankesätt till "deras barndom är nu och viktigare än mjöl i hela köket" 😅 det går endå att städa upp.
Susanna

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress