Susanna

fullt ös och hus.
Sitter och känner mig totalt överkörd i soffan. Trots att jag njutit till hundra så kommer utmattningen ikapp till slut.
Vi har haft besök av barnens kusiner samt min allra bästa vän den här veckan.
Vi har bland annat besökt vackra Hangö i början av veckan. Vi lekte i lekparken och simmade och barnen uppskattade vår utflykt väldigt mycket.

Vi planerade också att besöka Raseborgs slottsruiner, men blev totalt överraskad då vi anlände och det kom fram att det numera kostar hela 7€ per vuxen och 3€ för barn att gå in där och kika lite.
Vi har ju varit där många gånger tidigare ( dock för en hel del antal år sedan) och har aldrig betalat för att gå in i slottet. Bland annat har vi besökt stället med barnens farfar ett flertal tillfällen och det har alltid luggit öde och tyst.
Såg även på en skylt att det tidigare har kostat 2€ inträde för att gå till slottet?!
Min åsikt är endå att 7€ för Raseborgs slottsruiner är lite väl högt. Om man gämför med till exempel Åbo slott och innehållet för valutan.
Inte heller fanns det möjlighet till familje biljett eller grupp pris rabatt så den här gången blev det endast en rundgång runt slottet samt picknick på gräsmattan framför slottet.
Gjorde även en förfrågan på detta på Facebook och skrev att jag faktiskt var besviken. Responsen jag fick var verkligen häpnadsväckande?!
Hur kan folk vara så elaka och stora i käften på sociala medier??
Var verkligen en överraskning för mig och blev åter lite less på hur folk beter sig.






Tacka vet jag positivt mindset och människor! ❤️

Barnen har simmat massor och plockat blåbär i skogen. Jag fick även sällskap av min bästis till gårdagens träningspass i Lojo och fick introducera min nyfunna gren lite granna 😍
Gjorde även mitt livs första "touchdown" under träningen igår och känslan var ju inte mindre än fantastisk då alla ropar ens namn och det bara ekar i hela bollhallen hahha 😂
Bara man kunde få till det nästa veckoslut under säsongsöppnings matchen också!
Min höft bråkat ennu och jag börjar nästan överväga att kräva en kortisonspruta. Har käkat burana och kört med både kyla och voltaren men inget tycks hjälpa.
Har 9 dagar på mig före det gäller och jag börjar känna av desperationen en aning.

Nu ska jag fortsätta med soffläge och eventuellt lite popcorn och glass när jag fått ungarna i säng.

Trevlig helg önskar jag er allihopa! 💞

Anonym

Jag skulle heller aldrig betala för det slottet.... Skenet bedrar ju bigtime 😂 Ingenting inuti ju. Men samtidigt förstår jag att det är upprätthållningen man betalar för. Kostar säkert mycket att hålla i skick det som finns.

Besöket Rom i höstas. Hade gärna gått in i Colosseum. Men det kostade väl runt 60€ när lokalbefolkningen berättat att typ hela byggnaden är rekonstruktion för enbart turister så avstod jag. Så tummen upp att Raseborgs 🏰 åtminstone är äkta.

Grattis till touchdown!

Anonym

Aldrig att jag heller sku betala det för att få gå in. Känns nog lite onödiga pengar som man kan lägga på något annat som man även får mera ut av. Synd att folk ska va så elaka på sociala medier. 😳

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress