Susanna

besöken avlöser varandra.
Vi har haft mycket liv och rörelse här i Bullerbyn (mer än vanligt då alltså). Det känns lite komiskt ibland men kan inte rå för tanken att alla kommer till oss och semestrar och allt jag försöker göra är att överleva 😂.
Inte för att jag inte gillar besök. Jag älskar liv och rörelse. Det är bara en sån jäkla riskfaktor med tanke på mina trevliga hormonsvängningar utan förvarning!

Förra veckan hade vi mannens bror och hans två döttrar, Auroras kusiner hos oss en vecka.
Samtidigt befann sig mina tre äldre barns pappa också i Ekenäs och hade hyrt en stuga på campingen i ormnäs. På så sätt avlöste det varandra lite när mina tre äldre semestrade inne i city och levde stugliv och istället hade vi två kusinbarn semestrande hemma hos oss.
Efter att de åkte hem hann vi bara städa upp lite, fräscha till hemmet litegrann så anlände istället Auroras farmor och hennes man. De har gått och blivit med husbil så de campade utanför vårt köksfönster på parkeringen.
Perfekt lösning med tanke på våra knappa kvadratmeter!
Idag var det dags för dom att åka hem och med sig tog dom Aurora som i sin tur ska semestra lite uppe i Karijoki jos sin farmor.
Det var med stor spänning hon gick ombord på husbilen imorse med väskan på ryggen!
Aldrig har hon varit borta så många nätter tidigare och jag hoppas det kommer gå bra.♥️
På Torsdag åker sedan mannen upp till Österbotten för att hämta hem henne igen och på Söndag är hela familjen åter samlad.



Tälta har vi inte hunnit med ännu tack vare att vädret totalvände här och det blev både kallt och vått.
Istället har ungarna tältar på bakgården så ofta det har varit möjligt.

Jag har även inlett fysioterapi för min onda höft. Akupunktur samt lite olika övningar för bäckenet. Inget jag direkt har tro för men med tanke på att det är kanppa två veckor kvar till kick off så känner jag att alla medel är varmt välkomna.
Ikväll är det fotografering för hela laget på schemat. Måste erkänna att det känns aningen pirrigt!
Tänkte alltid att det är långt kvar tills säsongen börjar och nu är det snart dags.
Huuujeda mig!


Vad vi också hunnit med är lite tumistid för mig och Markus för första gången på närmare 3 år!♥️
Medans hans mamma var hos oss passade vi på och smet ut några timmar när barnen hade somnat.
Kan ni gissa vad vi gjorde?
Man kanske kunde vänta sig en flott middag, att vi klätt upp oss och gick på någon dyr restaurang, men vet ni sanningen är den att jag verkligen inte vill slösa bort tiden på att sitta någonstans bland med andra människor.
Speciellt inte när det bara finns en enda person jag vill lägga all min fokus på! ♥️
Så, vårt val var att åka ner till bryggan med några läkande drycker och se solen gå ner.
Första gången på länge kunde jag verkligen granska min man ordentligt igen.
Hur håret lockar sig i nacken och längs med tinningarna, hans handleder och underarmar, alla ärr och födelsemärken.
Pilla och pussa.
Priceless!



Självklart skulle jag uppskatta middagar och restauranger, att få klä upp sig och dricka dyr champagne. Men just för stunden kunde ett par timmar nere vid havet inte vara mer rätt! 💖
Viktigt under småbarns tiden att man inte försöker allt för mycket.
Inga krav, inga måsten.
Istället att man verkligen ser varandra!
Lyssnar och fokuserar på vad man verkligen älskar hos sin äkta hälft.
Som håret som lockar sig i nacken till exempel, och lyssna på när han berättar hur man får till det perfekta kastet i fiskespöt.
Det hörröni.......det är kärlek det! 😍

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress