Susanna

Pick a boo(b) !
Idag har jag alltså  varit ensam hemma hela dagen medans mannen deltog i en första hjälp skolning.
Sådär lagom skönt så ville Alfa inte riktigt hitta sömnen igen efter klockan 03 inatt så var ju från början lite trött hehhe...
Till på köpet har jag en 1-åring som går ann som en blender på full power utan lock.
HERREGUD alltså!
Jag menar hur hinner dom?
Trots att vi annars haft en riktigt bra dag, så tappade jag förståndet lite när vi skulle göra oss färdiga för att hämta Aurora från dagis vid klockan 2.
Först klär jag på Avicii så gott som, och fortsätter sedan med att klä på Alfa och lägga honom i bilstolen. Under den tiden har ju Avicii kasstat av sig så gott som allt jag fått på honom och spritt ut det över hela huset, kasstat blomjord på golvet (för andra gången denhär dagen) tömt kökslådorna på bestick ( hälften av gafflarna hittade jag i hans jackärm?!) och stog som bäst med händerna i toaletten och utforskade när jag kom ut ur sovrummet med Alfa i bilstolen.
Än en en gång,
HERREGUD alltså!
 
Under tiden jag tvättar Aviciis händer och klär på honom allt igen får ju självklart Alfa nästan värmeslag och skriker som en stucken gris i bilstolen.
Svetten rann längs med ryggraden på mig kan jag ju tillägga!
Ännu en sissta gång
HERREGUD alltså!
 
Jag har endå kört igenom dagen helt utan tv och det är jag nöjd över!
Lätt blir det ju att man förser sina toddlers framför babblarna eller något annat program så att man får något gjort, och det gör jag också ibland. Idag lyssnade vi dock istället på musik och byggde med klossar, och...tja, kasstade blomjord kring golvet och lite sånt😆
 
Vad jag är ännu nöjdare över är att jag lyckades få båda pojkarna att sova på samma gång så fick även ett litet träningspass utfört här hemma vilket känns jättebra!
Efter det var strax de andra barnen redan hemma från skolan och många ivriga händer på att få leka med lillebror, så kunde jag koncentrera mig på att laga mat, med Alfa fasst i bröstet såklart but that`s life😄
Bästa är ju när han släpper utan att jag märker nåt och går runt med ena bröstet framme och grannarna anländer hem från jobbet och går förbi vårat köksfönster!😁
Sorry, not sorry!🤣
 
 
 
 
 
 
Imorgon ska jag äntligen få skämma bort mig själv lite igen, fransfix på skönhets salongen genast på morgonen hos bästaste Christa!💗  sen ska vi iväg till rådgivningen för viktkontroll med Alfa också. Ska bli spänannde igen och se vad han väger, killen äter ju som en häst!
 
Kram på er sålänge!
//Sanna.
Maria Frände

Och jag som tycker att jag har fullt upp med (bara) en ettåring 😂

Svar: alltså farten dom har är helt otrolig! 😄
Susanna

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress