Susanna

Kan vi alla bara vara överens om att männen är det svagare könet?!
Under helgen har vi haft förkylningsläger här hemma. Förutom Avicii och Alfa blev även mannen förkyld och ni alla har vell hört hur illa den så kallade "manflu`n" är?!😂
Alltså släng mig baklänges, men kan vi alla bara ta och vara överens om att männen är det svagare könet en gång för alla hahhaaa..!🙈
 
Som tur var har ingen haft feber,enbart snuva och halsont och i Lördags var Avicii på jättedåligt humör hela dagen. Alfa är tack och lov enbart snuvig.
Faktum är att alla varit snuviga och haft känningar i halsen förutom jag!
Det enda jag kan tänka på är att jag började inta supervitaminerna jag beställer från Tyskland en vecka tidigare än de andra i familjen. Jag antar att barnen hann åka på en bobba innan vitaminerna hann göra verkan på dem.
Trots den lilla sjukstugan gick jag ut till skogs tillsammans med Leevi, Lilja och Aurora i Lördgas och utförde mitt funktionella träningspass. Det är verkligen viktigt för mig att fullfölja saker jag bestämt mig för att göra, och trots den mini.mega sömnbristen så ger ju träningen mig så otroligt mycket enregi och endorfiner och jag mår så mycket bättre efteråt!💗
 
 
Passet gick fort, ca 40-45 minuter beroende på hur lång paus du har mellan setten och övningarna jag gjorde var:
-kettelbellswing
-enarms swing
-squat med ena armen rak och kettelbellen ovanför huvudet ( tungt som fän och bra för rörligheten!)
- axelpress
 
Avslutade med utfallsteg på ojämnt underlag i skogen.
 
 
 
 
Jag säger då det, att det är något alldeles särskillt med att träna ute i naturen.
Jag älskar det!💖
 
Lördagen avslutades sedan med en urgod middag och mys i soffan hela familjen!😍
 
 
 
 
 
Idag har mannen varit på skolning hela dagen och jag därmed ensam med barnen hemma. Efter en totalt sömnlös natt tycker jag det gått bra endå. Skulle egentligen haft babyträff här hemma idag också med ett par nyfunna vänner men fick ju tyvärr ställa in pga av att vi är förkylda.
Vad jag istället har fått gjort är att prisätta allt jag skall åka iväg med till loppis trollet imorgon! En hel drös med både träningskläder och MAMA- kläder samt flick-baby kläder som hoppeligen ska hitta nytt hem.
Baby kläderna är Auroras gamla och endel hade små små fläckar som inte gick bort i tvätten, men priserna är därefter också!😊
 
 
 
Nu ska jag försöka hinna dricka en kopp kaffe före mannen åter skall iväg på brandövningar😊
Inte många minuter under dagen jag har händerna fria, Alfa trivs inte riktigt någon annanstanns än i famnen.
Tror han är den kräsnaste av dem alla hittills och den lilla magen vill krångla lite fortfarande.
 
 
 
Trots att Alfa är lite mera krävande när det gäller att hela tiden vara nära så känner jag inte att Avciii skulle bli utelämnad på något sätt! Hos oss finns det ju alltid en eller flera famnar lediga, alltid!
Det händer aldrig att inte någon skulle hinna vagga, trösta eller lyfta💖
Även inatt när båda pojkarna var vakna på samma gång fixade jag det utan problem när mannen sov på soffan pga "manflu"🙄😂
håhhå!
 
Ciao på er sålänge sötnötar!
//Sanna
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress