Susanna

Alfa 2 veckor.
Våran minsting blev hela 2 veckor igår! Känns som att tiden bara går fortare för varje gång.
Avicii gör det även omöjligt att stanna kvar i bebisbubblan haha😂 full fart på hela tiden.
Konstigt nog tycker jag mig vara mera stabil nu denhär gången, än då jag fick Avicii.
Har inte känt av någon babyblues i och med att mjölken steg denhär gången, och trots att jag vakar rätt mycket om nätterna tycker jag, att jag orkar igenom dagarna bra endå.
Vissa dagar vilar jag inte ens då Avicii och Alfa sover, utan gör annat istället.
 
De senaste dagarna har Alfa haft rejäl magknip. Tog det dumma baslutet att köpa hem varrasleipä, eller torkat fullkornsrågbröd på ren svenska, och käkade det här i två dagar på raken vilket inte uppskattades av den lilla bebismagen😕
Tack och lov, så har jag mannen hemma och vi turas om att vaka med Alfa när jag blir för trött.💖
Mannen har även en bra teknik för att få ut luften ur magen, han trycker lite lätt på bebis magen och sen lyfter han på benen för att hjälpa ut luften ur de små tarmarna på Alfa.
Inatt ville han endå inte få ro före klockan hunnit bli halv 3, och vaknade igen vid 05-snåret och ville äta. Då lyfte jag över honom från spjälsängen brevid mig istället och så lyckades vi somna om till kl 9.00🙂
 
Idag hade jag endel samtal att ringa då det är vanlig vardag igen. Bland annat kontaktade vi förvaltningsdomstolen (igen) och hörde huruvida det kommit ett beslut över Aviciis namn. Vi har nu väntat i ett år (1 åååår?!!) och senast var det sagt att vi högst sannolikt kommer få svar i Januari 2020.
Denhär gången dock, sades det att väntetiden för ett fall att behandlas var MINST ett år, alltså får vi fortsätta vänta.....på obestämd tid.
 
Frustrationen alltså?!
 
Trots det, så hade jag inte tänkt det låta ta över hela min tankevärld.
It`s not worth it.
 
Istället gläds vi åt att vi hunnit vara på vår allra första kaffedejt med lilla Alfa, och så har vi duschat för första gången också vilket var jättemysigt enligt oss båda!💗
Och Avicii...ja han är minst lika glad han också, fullt ovetande vilket ståhejj det är med hans vackra namn.
 
Lyx med eget bollhav alltså?! Är så nöjd över att jag råkade fynda denna, och Alfa kommer ju ha stor glädje av det han med😍
 
Första kaffedejten då vi mötte upp en av mina väninnor på badhus-cafèt här en kväll💗
 
Äldtsa och yngste sonen, en sådan fröjd för en mammas ögon!😍💖
 
Idag har allämt varit en latmaskdag igen. Sissta dagen jullov före ungarna (de äldre) ska tillbaka till skolan. Vi har enbart tagit dagen som den kommer, inga måsten över huvudtaget.
Skönt.
 
Puss & Kram!
//Sanna.
 
Anonym

Om ni sedan överklagar till högsta förvaltningsdomstolen så tar det många år... Men de lär ska ta sig bara några tiotal ärenden om året. Så vi får hoppas det går igenom nu. 😊

Svar: Men alltså vah? Man tycker ju en sådan här fråga skulle behandlas fortare....🙄😤🙈
Susanna

Anonym

Jag har varit med om ett fall som avgjordes i förvaltningsdomstolen, till vår fördel. Motparten överklagade till högsta förvaltningsdomstolen men de tog inte ärendet vidare. Min advokat berättade att de flesta advokater i Finland inte en enda gång i sitt arbetsliv upplever ärenden med högsta, så sällsynt är det. Så hoppas verkligen att ni får igenom det nu!!

Svar: ja, det hoppas vi också! 🥺🙏
Susanna

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress