Susanna

4 veckor postpartum.
Ja hörni, det börjar snart vara en månad sedan det fantastiska ögonblicket när mitt 6:e lilla mirakel, min fjärde son föddes i ambulansen.
Igår gick jag igenom hela händelseförloppet för mig själv och åter får jag bara konstatera, att vilken upplevelse det verkligen var!
Allt med ett barns födelse, kvinnans otroliga superkraft, hela momentet graviditet och förlossning, slutar aldrig att fascinera mig!
Jag brukar säga att "livet blir inte större än det ögonblick du föder ditt barn" och håller starkt i den åsikten💖!
 
 
 
Alfa växer och mår bra, förutom att han verkade vara aningen snuvig imorse när vi vaknade. Är inte fullt säker på om det verkligen är snuva eller om det är mjölk som åkt upp i näsan pga av att vi liggammade förra natten. Natten till Tisdag sov han dock otroligt bra och i egen säng, han vaknade bara för att äta och somnade sedan om igen.
Tack vare det kände jag mig otroligt pigg och kry igår och hela kroppen pirrade efter att få träna, alltså blev det till att besöka gymmet för första gången sedan förlossningen!😍
Utförde ett pass bestående av squats, marklyft och axelpress. Avslutade sedan med lite utfallssteg och rodd.
Gäller att börja från basic när det varit uppehåll från den tyngre träningen ett bra tag och känner allmänt att jag hellre nu vill satsa på basövningar och bygga styrka i dom.
Övrigt kommer jag satsa mer på den funktionella träningen och finslipa tekniken i  alla styrkelyft.🙌
 
 
Om det är någon som vill veta mera hur mina upplägg kommer att se ut så är det bara att hojta till så går jag in mera på djupet hur jag lägger upp mina veckor träningsmässigt😊.
 
 
Vill även bjuda på några bilder från brunchen jag och mina tjejer var på i Lördags! Kände att jag ville spendera lite kvalitetstid med döttrarna så satt ju utmärkt med en sagobrunch där vi fick äta massa gott samt träffa både Snövit, Elsa och Spiderman!😄
 
 
 
 
 
 
Trots att vi har en sockerfri månad så fuskade vi pikkulite under brunchen. Är endå nöjd för det söta bestog endast av en kakbit och lite glass. Flickorna hade gått loss på melon och ananas före så det värsta sötsuget hade redan dämpats och kak/glassportionen hölls måttlig😇.
 
När vi endå är inne på hälsa vill jag även påpeka att barnens, framför allt Leevis mage nu har gått mot det bättre hållet.
Ni kanske minns då jag skrev ett inlägg kring den tillfälliga skolmaten som kom från Raseborgs sjukhus?
Leevi mådde ju jättedåligt under denhär perioden och hade jättemycket problem med magen. Även de andra barnen hade symptom, och Lilja åt knappt någonting i skolan och var jättehungrig då hon kom hem.
Nu har barnen tack och lov sin vanliga mat igen, och vi har även börjat inta våra vitaminer jag beställer från Tyskland. Vitaminer som verkligen är en superboost för tarmfloran!
Så tack vare det, samt ett ökat intag av grova grönsaker och viktiga fibrer för att "damsuga" hela tarmsystemet mår alla tack och lov bättre igen!😍🙏
 
Hoppas att ni alla mår bra och framför allt TAR HAND OM ER SJÄLVA!
 
Vill även tacka för alla kommentarer på förra inlägget. Kan ju tillägga att vi nog är ordentligt pålästa vad gäller våran lille 1-årings namn, finns nog ingenting vi skulle ha missat eller inte ha en god motivering till😘
Alla omtankar uppskattas dock.
 
Nu fortsätta med att göra denna Onsdag till en fantastisk sådan!
Puss på er! //Sanna
Sandra

Jaaaaag e intresserad av dina träningsupplägg :)

Svar: trevligt å höra 😊 ska försöka klämma in mera träning i bloggen!
Susanna

Anonym

Det kanske inte är något du gärna skriver om. Men du har ju assnygg kropp efter så många barn. Men "där nere"? Det kan man ju inte påverka så jätte mycket. Sex, hur är det efter sex barn? Du behöver inte svara.

Svar: Ännu en av orsakerna varför det lönar sig att träna. Inte bara utsidan som hålls tight! 😅
Susanna

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress