Susanna

Nerv-vrak eller geni?
Idag har varit en sådan dag då mitt huvud går på högvarv. Detta kan vara fruktansvärt jobbigt.
Oftast lättar det då jag tränar, går en lång promenad eller dyligt, desvärre vaknade jag med sandpapper i halsen imorse så inge gym för mig idag och Avicii mår visserligen bättre men jag vågar mig inte ut på promenad riktigt ännu.
Så, jag har fått trilskas med mitt huvud så gott det går.
 
Tusen tankar som strömmar omkring, ändrar form och kommer tillbaka. Jag känner mig så jäkla ivrig, ambitiös och motiverad men saknar de rätta verktygen till verkställning. Jag försöker ställa om och finna andra lösningar, cyklar i brant uppförsbacke för att sedan falla över en sten och göra volt efter volt i nerförsbacke.
Ibland undrar jag om jag har något släng av vuxen adhd?!
Vill helst att allt ska hända direkt, på en gång, kan inte vänta, NOLL TÅLAMOD!
 
Finns det någon skolning eller kurs man kan gå för att hitta tålamodet?
 
En annan sak jag absolut inte tål är när någon säger åt mig att "det inte går"!
Ordet "omöjligt" finns liksom inte i min värld.
Allt är möjligt!
Okej, nästan.
Bara du har fän anamma, eller suomalainen sisu eller lite balls, och är redo att jobba hårt för det du vill så är det visst möjligt att uppnå nästan vad som hellst.
 
Tusen ideer nerklottrade på papper, måste får ur dem ur huvudet! Ser samtidigt alla tidiger ideer i blocket från liknande dagar då tankarna blir för mycket och måste ut på papper. Granskar dem och erkänner att de är rätt så bra ideer!
Riktigt bra ideer faktiskt.
MÅSTE göra något av dem!
Snart.
NU!
NOll tålamod.
Finns bara fullt ös medvetslös!
 
Sökte iallfall in till en utbildning jag inte har en aning om jag kommer vilja gå imorgon längre.
Jag blir ju inte klar till helgen liksom.
Huvudsaken är att jag ständigt tar steg MOT drömmen. På det sättet lever den och kan bli verklighet en dag.
De flesta av oss lyssnar till och tror på dem som säger åt oss "att det inte går".
Visa dom åsnorna istället. Visa dom vad du kan!
ATT DU KAN!
 
Ingen ska få säga åt dig att din dröm är löjlig eller omöjlig.
Sålänge den är verklig och känns rätt för dig så finns den och lever den.
DU bestämmer över ditt liv, vad du kan och inte kan och vad du drömmer om.
 
Du  och ingen annan.
 
Over and out från nerv-vraket!
💖
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress