Susanna

Missbruk som missbruk.
Igår var det ju den sissta Janurai (ifall att någon utav er missat det) vi har ju haft "sockerfria Januari" här, vilket har gått väldigt bra. Det innebär ju alltså att ingen av oss har ätit vitt socker, godis, glass, sylt eller bakverk, nada på hela månaden. Jag är väldigt stolt över barnen som tagit emot utmaningen så pass bra!
De har ätit sin morgon gröt med endast smält smör och inte klagat ( åtminnstone inte så väldans högljutt) vi har käkat morötter och gurka med dipp och ananas till Fredags gottis ( å ja, popcorn såklart....ifall att någon utav er missat det 😆)
Enda gången vi aningen fuskade, var under brunchen som jag tog med mig flickorna på, och det var heller inte så farligt, endast en kakbit och lite glass på hela månaden.
Jag själv fick dock lov att ta tag i mitt popcornmissbruk litegranna...... kände liksom att det ej höll sig innom acceptabla gränser längre.
Jag har alltid missbrukat popcorn! Ända sedan jag var liten, en av mina passioner är att poppa, se det poppa över och sedan sätta mig ner och poppsa popcorn haha😅, och trots att det kanske är från den bättre ändan, att i sånna fall mssbruka popcorn så är ingeting bra i längden om det vill bli för mycket av det.
Här snackar vi att jag poppsade popcorn fredag, lördag och söndag, och så blev det även onsdag och torsdag, och tja......sen blev det ju fredag igen liksom?!
Så, jag bestämde mig för att bli kvitt mitt beroende.........för en vecka........... igår var det ju faktiskt fredag och jag har inte käkat popcorn på en hel vecka, DELMÅL u know?!!
 
För vad vi kom överens om hela familjen (förutom kanske 11-åringen som annars också är lite i proteståldern just nu) är att vi från och med nu kommer ha riktig godis dag bara en gång i månaden och då även slå till lite större!
Det vill säga att, istället för att käka bajs (eller godis om man hellre vill kalla det det) en gång i veckan, så kör vi med frukt och grönt istället.
Sen, en gång i månaden går vi hellre ut och käkar mat, köper hem glass och annat riktigt godis istället.
Åter en gång, less is more!
Även jag skall se till att föröska hålla mitt popcorn beroende till en gång i månaden istället för 5 gånger i veckan haha...😄
 
'
 
 
 
 
 
 
 
Igår hade vi alltså en lite bättre godisdag. Hämtade upp kidsen direkt från plugget och drog till city och käkade pizza😍
Efteråt blev det glass i stora lass hemma💗
Att vi varit utan socker en hel månad märktes nog, ingen kunde riktigt uppträda normalt...även om det sällan händer i detta gäng🙈😂
 
Trevlig Lördag hörni!
Kram//Sanna
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress