Susanna

Från introvert till extrovert.
Vet inte riktigt vad som hände med mig eller när, men faktum är att jag gjort värsta jättesteget från att vara introvert (eller nåt) till att helt plötsligt nästan vara extrovert..........och gilla det!
 
I måndags hade jag ju MAMA-träff här hos oss som jag ju även bloggade om, och idag hade jag en kär väninna över på kaffe och soft parkhäng. Med sig hade hon ju såklart sina supersöta små tvilling-tjejer och Avicii fick på så vis leka med lite kompisar han med!😍
Och inte tog det slut där heller, för imorgon har jag planerat in att i min tur åka till Karis för att hälsa på ännu en kompis och chilla lite hos henne över en kopp kaffe💗
 
Vi snackar kompishäng hela tre (3) dagar denhär veckan, vilket är typ mer än på hela förra året för min del haha😄
 
Saken är ju främst den vad gäller mig, att jag tyvärr stött på alldeles fel typer tidigare i livet.
Allt vad gäller socialt umgänge var verkligen en sann prövning, där det enbart fanns rum för svek avundsjuka och elakhet.
När man blir utsatt för sånt en längre tid, och om och om igen, är det lätt hänt att man liksom ger upp. Orka inte med mer falskhet liksom!
 
Jag hade min allra bästa vän and that`s it, hellre en äkta än flera falska vänner!
Samma åsikt har jag även idag också, men jag har även blivit otroligt mycket bättre på att omge mig med människor jag får good flow av!
Sköna vibbar, vänner som inspirerar mig och som jag verkligen känner att jag får ut något av att prata med, vänner som är nöjda med sina egna liv och gillar var dom är, i sina liv, och med båda fötterna på jorden.
Människor som är i harmoni med sig själva behöver nämligen inte ta ut sin frustration eller desperation på andra genom att tala illa om, trycka ner, eller suga ut energi.
 
Och nu, när jag äntligen vågat ta mig ut på marknaden igen, samt respekterar mig själv så pass väl att jag ej mer slösar tid på saker (eller saker gjorda av kött och blod) som inte ger mig något innehållsrikt, så måste jag säga att det är riktigt riktigt roligt!
 
Det kan faktiskt vara riktigt nice att vara social endå haha😆
 
 
 
 
 
Alla ska komma ihåg att ni är värda att bli behandlade med kärlek och respekt! Både i parförhållanden OCH i vänskapsförhållanden. I båda skall man både ge och ta energi och bry sig om den andra.
Värdera dig själv och din tid samt energi!
Känner du att en person enbart tar energi av dig,  att du känner dig trött och orkeslös efter att ha spenderat tid med den här personen så kanske det inte är helt rätt för dig att ha ett förhållande till denna.
Känner du dig dock fylld på energi, glad och harmonisk, får denna person dig motiverad samt inspirerad, ja då är detta en relation värt att satsa på och vårda.😊
 
Lär dig känna dig själv och över  vad du mår bra av och inte, börja sedan att värdera dig själv samt din tid och backa inte!
Det dyrbaraste vi har är tiden, spendera den wisely och på personer som faktiskt är värd din tid!💖
 
Puss//Sanna
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress