Susanna

Första leendent och MAMA-träff.
Först och främst, ett sånt härligt väder vi haft?! Både igår och idag, helt underbart, och om man frågar mig behöver det inte komma snö alls dethär året mer! Till och med fåglarna kvittrar och det bringar då mycket energi tycker jag.😊
 
Våran helg bestog av sena frukostar, mumsiga middagar, lata dagar med inga måsten. Basic.
Igår tog vi med oss de 3 minsta barnen till Hangö för att leka i parken lite medans de tre äldsta ville stanna hemma och spela palystation.
Vi övar oss på att gå ute med stövlar, inte det lättaste och först protesterade vi, men bara man går till en riktigt intressant park så är det rätt så nice att gå själv endå!😄
 
 
 
 
Under helgen har Alfa även börjat smila till sig riktigt ordentligt och jag kan ju lungt konstatera att det enda som finns kvar utav mig när han utstrålar sitt urgulliga babyleende är en stor blöt fläck!
Han har även sovit i 3 nätter i sträck nu och det ser ut som att vi äntligen har fått lite fason på dygnet (men jag antar jag får käka upp mina ord nu, när jag sa det högt!🙈)
Han äter givetvis 3- 4 gånger per natt, men sedan somnat om igen i egen säng, får hoppas det fortsätter så!💗
 
 
 
 
Hur söt får man vara va?!😍
 
Idag hade jag även 3 MAMA-vänner över på fika. Gick med i en nystartad grupp på facebook nyligen, en grupp ansett enbart för kvinnor som är inflyttade till Ekenäs och är alltså inte hemma härifrån. Där har sedan folk hittat lite sina egna "gäng" och arrangerar allt från "stickning-träffar", "biokvällar" och "bastukvällar".
Vi råkade även vara ett par som fått bebis nästan alldeles precis samtidigt och bestämde oss för att sinsemellan ordna MAMA dates.
Idag träffades vi hemma hos oss och hade det jättemysigt!
En utav babysarna har till och med födelsedag samma dag som Alfa, 23.12, tänk va?!😍
Både mamma och bebis var nöjd med kaffedejten och sällskapet!😍
 
Imorgon ska mannen iväg och arbeta genom brandkåren och jag blir därmed ensam med barnen. Får se vad vi hittar på. Om vädret är lika vackert som idag fasst inte för kallt kanske jag prövar mig ut med båda lillkillarna på en promenad.
Sen är det gym på schemat också, beroende på när mannen hittar hem igen såklart.
 
Vad ska ni göra?😊
 
Kram//Sanna
 
 
 
 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress