Susanna

Inte amma på en hel dag ångest!
Imorgon ska jag alltså vakna före tuppen för att hinna iväg till Lojo till klockan 06.00.
Då går nämligen bussen mot Seinäjoki och våran andra match (sååå taggad!)
Men det var inte det jag skulle blogga om.
Jag kände att jag ville dela med mig lite av min ångest över att inte kunna amma på hela dagen!
Jag kommer alltså att vara borta från klockan 05.00 på morgonen till och med kl 24.00 på natten.

Jag har aldrig varit borta så länge från Alfa tidigare!

Bröstpumpen är nerpackad och jag hoppas kunna finna en lugn stund att dra mig undan för att pumpa.
Alfa tar ju flaska, som tur är, så den saken behöver jag ju inte oroa mig för.
Men han äter ju knappt någon fast föda än och trivs ju otroligt bra fast klistrad vid mig hehe 😅
Jag oroar mig för att det blir en hel del gap och skrik när han inte får mamma och jag kämpar med det arma mamma samvetet över att åka bort från honom i en hel dag.
Hjärtat liksom blöder och jag velar fortfarande fram och tillbaka över om jag faktiskt kan åka 🥺

Hur många gånger jag hamnar pumpa vete tusan, och pyyytte pytte lite angstar jag över att mjölken ska sina bort på en gång, och att jag inte kommer ha tillräckligt med mat till Alfa igen när jag kommer hem.
(Fallet är ju självklart inte så, men min hjärna är extremt duktig på att ställa till det för mig just nu!)




Hur har ni gjort när ni varit borta över dagen med amningen?
Har det gått bra?
Har ni fått pumpa många gånger?
Peppa gärna med positiva upplevelser! ❤️
Nu skall jag återgå till att........AMMA! 😅
Puss på er!//Sanna.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress