Susanna

Sluta aldrig att utvecklas och anta utmaningar!
Jag hatar verkligen att behöva säga att jag har "fullt upp"! Finns inget värre än när folk suckar och säger att kalendern är fylld till bredden med jobb, möten och deadlines. Enligt mig så är "att vara upptagen" verkligen ingenting att skryta om.
Att ha en tom kalender däremot, eller att ha friheten och kunna svara, "jag har absolut ingeting på schemat" eller " har enbart chillat idag" känner jag att jag går igång på rejält!
 
Jag har haft fullt upp på sisstone. Så jäkla avtändande, men sant.
 
Bland annat har jag följt med medierna lite mer igen, och till min stora förtjusning har det äntligen kommit fram mer och mer att genom att motionera regelbundet samt öka på pulsen litegranna några gånger i veckan så ökar du chanserna att klara en lunginflammation bättre och med mindre risk för  bestående men eller följsjukdomar efteråt. (jag läste bland annat DENHÄR artikeln)
Detta är inget nytt. Jag har bara varit lite ledsen över att media inte ville gå ut med information angående dethär från första början.
Människor lär sig aldrig, och hur många gånger man än försöker förklara att genom att ta bra hand om sig, så har du bättre förutsättningar om du skulle råka bli sjuk eller råka ut för någonting annat som påfrestar kroppen och immunsystemet. Immunförsvaret förbättras om du har bättre grundkondition och kroppen orkar göra sig av med slagg och annat skräp lättare. Även syre och blod pumpas runt i kroppen effektivare om du är i god form innan eller om du blir sjuk.
 
Men det är inte enbart att motionera som gäller, även kosten måste innehålla ett stort antal antioxidanter och anti-inflammatoriska råvaror! Immunsystemets bas sitter ju som sagt i tarmen, rättare sagt i TARMFLORAN.
 
Hur och vad är det då lättast att börja med, om du vill öka din grundkondition samt förbättra ditt immunsystem?
Well, du kan alltid börja med att äta mera grönt, som i gröna grönsaker till exempel. Du kan också börja med att ta en snabb promenad varje morgon före frukost.
 
Eller, så kan du joina min Online- coaching som startar den 1:a Maj där vi ser över både kost och förbättrar vår grundkondition. Fem veckor följer jag dig på vägen och du får både mat-plan samt korta intensiva HIIT- pass att utföra. Nya träningspass varje vecka och alla träningar filmade och skickade till dig per e-post.😍
 
 Anmälning till; [email protected]
 
 
När vi nu väl är inne på jobb, och hur mycket jag hatar att "ha fullt upp" kan jag ju även berätta för er att jag fick ett nytt jobberbjudande här om veckan.
Från och med i sommar är det jag som står för all social media för "Vauva Boot Camp" 😍.
Detta är jag ju självklart otroligt glad för, men innebär ju såklart en hel del "effort" och tid.
Det ska bli både spännande och intressant att få börja jobba mer med sociala medier och ser detta som en bra chans för mig att kunna utvecklas mer inom det området.🤗
 
Det om det och nog med jobb.
 
På det personliga planet händer det ju också en hel del precis hela tiden.
Milstolpar de senaste veckorna har varit;
 
- Leevi har hunnit fylla 12 år!
- Vi har bytt bil
- Både Alfa och Markus har namnsdag IDAG!💘
- Alfa har blivit 4 månader
- Avicii har lärt sig säga "voff"😭💕
 
 
 
 
Även mindre trevliga saker hör ju livet till såklart. Zeera har inte fullt varit sig själv den sissta tiden. Hon har börjat få konstiga "svimmnings-attacker" nu som då. Detta inträffar bara hon blir upphetsad över något, superduper glad och ivrig.
Detta inträffar en till två gånger i veckan ungefär och var först rädd över att det kunde vara början på epilepsi.
Veterinären tyckte dock att dessa symptom kändes lite väl ovanliga för att vara epilepsi så vi blev uppmanade att kontakta neurolog och ta ytterligare tester.
Hon rykte även på någon sorts magsjuka i början av veckan men tack och lov är hon sig själv igen efter vila och medicin ( och simma lite i havet 😍 )
Nu hoppas jag bara snabbt få en tid till neurolog och att det inte handlar om något mycket allvarligt.
 
 
 
 
 
 
Mina träningar fortsätter även dom. Hela fotbollslaget har nu ett tränings schema att följa under dessa korona-tider och jag kan ju lugnt säga att jag jobbar hårt som fän!
En hel massa spring-rutiner som ju är nytt för mig så jag får ta det lite efter hand så att det inte blir för mycket på en gång.
Ivrig och fårskalle som jag ju är, tänkte jag redan skada mig litegrann tack vare att jag spurtade med allt för tight lårmuskel.
Fick en liten sträckning som tack och lov endå läkte snabbt. Har dock inte kunnat sprinta ordentligt ännu och får lov att hålla mig i skinnet ännu ett tag.
 
Som tur är har vi endå fått till stånd ett riktigt fint litet hemma gym mannen och jag! Vi har nu nästan allt vi behöver för att kunna träna grymt effektiv på hemmaplan.
Skämtade här om dagen och sa att jag borde göra en "cribs" på Youtube. Visa hur i hela helfvetet vi lyckas skapa "barnrum" "gästrum" och "hemma-gym" på endast 85 kvadrat och med 6 ungar hahhaaa😂😂
Är grym på "compact living" samt " thinking outside the box" asså!
 
Jag hoppas ni alla mår bra och är tacksam över att ni är inne här och kikar nu som då!
Är det något extra ni undrar eller vill höra mer om så tveka inte att fråga!
 
 
 
 
Puss på er sålänge!//Sanna
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress