Susanna

Fotbollen samt info om kommande online coaching!
Som ni kanske minns så inledde jag ju en ny gren här precis före hela korona utbrottet. Hade hunnit med allt som allt 4 träningar (eller så var det 3, är inte fullt säker) i Amerikansk fotboll, varav en träning med full utrustning, före det beordrades att ingen verksamhet får uträttas pga covid-19 epidemin.
Ni kan ju säkert ana min frustration?!
Men som sagt så kan ju ingen påverka sånt här, mother earth gets what mother earth wants, är det pandemi så är det.
Vad som är posotivt dock, är att jag fått chansen att fortsätta träna inför kommande säsonger!
Bland annat så har laget " virtual classroom" varje Tisdag och Torsdag. Där träffas vi hela laget och går igenom teknik bland annat genom att kolla på olika playbooks samt kolla på videosnuttar av både eget spel och andra lag.
Våra coacher delar även ut olika träningsprogram med drills och olika "running exercises" som håller spelarna i trim såhär under dessa omständigheter och igår gästades vi även av ingen mindre än före detta NFL spelaren Sio Moore!
Måste ju erkänna att det kändes rätt stort att sitta och ha videosamtal tillsammans med laget och denna linebacker, och få lyssna till hans tips och råd kring hur tänka i olika situationer på planen!
 
Denna situation har även gett mig chansen att gå in på djupet med att höjja motionen igen efter att ha fått barn (och annars också, cardio känns ju alltid rätt så taskigt) i och med att jag inte är helt säker på vilken position jag kommer spela som, så måste jag se till att jag tränar lite av allt nu tillsvidare.
Gymråtta som jag är, så är alla dessa speed-exercises där explosivitet och snabbhet i benen ligger i fokus något alldeles nytt igen sen en tid för mig.
Hade helt glömt bort hur jäka pain det är att faktiskt ha ordentlig träningsvärk i låren, och hur svårt det kan vara att sätta sig ner och pissa hahhaaaa!🤣
Är rädd för om gymmen fortfarande skulle ha öppet att jag lätt skulle fuska med alla dessa spring-övningar tack vare att det är...ja.....skittungt, och bara fortsätta med att lyfta skrot istället.🙄
 
Denna korona-situation gör ju också att uppkommande säsong kommer att flyttas fram en tid, samt även förkortas. Det pratades om att jag eventuellt kunde få skriva under pappret redan för denna säsong och se mig själv på planen redan i sensommar.
Även om jag känner mig sjukt taggad så fasar jag även för att jag tar mig an en allt för stor potatis.
Är ju som sagt champions i div. 2 vi snackar om, hungriga på att ta guld i år igen!
Kan jag studera/träna/psyka mig själv tillräckligt inför det? Dock med laget på avstånd som stöttar men endå ensam?
Itś a lot of work, of that im shure!
 
 
Sååå.....om ni undrar varför det ekar tyst lite mer än vanligt här på bloggen så vet ni what i´m up to!
 
Har faktiskt jobbat lite smått också. Med både en egen liten "Kick off" inför sommaren samt en annan online coaching med konceptet "Baby boot camp".
Någon som går/anmält er till någondera?😍
 
 
 
 
Mer info finner ni på Fitspiration By sanna på Facebook!
 
Ooooch för att inte tala om att annars ha " mycket att göra " så fortsätter ju även hem-undervisningen för Leevi, Lilja och Lionel också. Idag anmälde jag även om att få tillgång till skolmat för dessa tre. Råkade höra att maten hem levereras och faktum är att jag gärna står över ett shift vid spisen. Maten levereras varm någon gång mellan kl 10-13 till ytterdörren, vilket betyder att jag enbart behöver fixa lunch till Aurora och Avicii. Detta underlättar ju en del och jag kan lättare planera hur vi delar upp förmiddagen.
 
Avicii fortsätter för övrigt med sina trevliga trots-utbrott också. En gång fick han tvärnog redan när vi skulle stiga upp?!
Han hade sovit oroligt under natten och när han vaknade på morgonen var det som om han endå inte var fullt vaken utan fick ett raseri utbrott istället.
Helt o-kontaktbar i upp till en halvtimme och slänger sig precis hur som hellst.
Håhhåååjajjaaa.
 
 
Vad kommer till lilla Alfa så har han ju hunnit bli hela 3 månader redan och dreglar något ENORMT!
Jag som aldrigt riktigt förstått dethär med "dreglisar" skulle behöva en i storlek av en handduk just nu!
Alfa dräglar så att precis allt är genomvått. Hela han, hela mig, allt. Han har alltid tyckt om att suga på sina händer, men numer suger han hellst på tja....ALLT!😄
Allmänt så är han väldigt glad och har till och med börjat skratta högt och sådär härligt bebis-gurgel skratt när man busar med honom😍.
Han har även försökt börja svänga sig om på magen redan för någon vecka sedan , och är på så vis tidigare än de andra varit.
 
 
 
Att så flyter vardagen på vet ni. Dagarna går så otroligt fort och jag tycker det är kväll hela tiden!
Härligt endå att dagarna blivit så mycket ljusare och solen börjat värma ordentligt.💗
 
Puss & Kram //Sanna
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress