Susanna

Corona -connecting people?
Hejsan hejsan, säg mig, hur går det för er där ute i vilda världen?
Har absolut inte varit min mening att inte uppdatera något på såhär lång tid (eller vadå, en vecka typ) kan ej fatta hur tiden kan gå så jäkla fort?
Varenda morgon så vaknar jag och tänker att " aaah en till underbar dag som vi alla får vara tillsammans" och hinner bara tänka den tanken så är det kväll och dags för ungana att gå och lägga sig igen.
Tiden går fort när man har roligt sägs det, och kan inte annat än bara hålla med.
 
De senaste dagarna har jag hållit mig rätt så sysselsatt med att sända ut kost direktiv för att förbättra immunförsvaret i dessa rätt så påfrestande tider. Jag har byggt upp ett direktiv för dig som enbart vill förbättra din grundhälsa och störka ditt immunförsvar, och ett annat för dig som jobbar inom utsatta brancher med tanke på covid-19 och behöver verktyg för att hålla dig frisk och orka bättre i och med långa arbetsdagar inom tex vården.
Det gläder mig att mina upplägg varit uppskattade!
 
Det kanske crazygaste med hela situationen just nu är att jag endå känner att " vår tid är nu" litegranna. Jag älskar våra dagar som de är just nu!
Vi vaknar (ibland rätt sent) fixar frukost OCH GÅR UT!
Vi är ute i timmar, leker, utforskar, tränar, mediterar (även simmar i havet haha😆) sedan är det dags för dagens skoluppgifter där samhörigheten i vårt lilla kök är minst sagt påtaglig. Alla hjälps åt och samtidigt skämtar vi och har otroligt roligt plus att vi vuxna också lär oss en del nytt i och med barnens studier.
Det jag anser vara mest utmanande är kanse att se till att omgivningen är så passande som möjligt för barnens respektiva live-samtal tillsammans med klassen eller läraren. Senast råkade en av ungarna precis svara på ett live-samtal samtidigt som mannen just hoppat ur badkaret med Alfa och går spontant in i köket för att kasta något i sopan.....utan handduk🤣🤣
Tillfället var som taget ur värsta solsidan-avsnittet, men sådan är ju vår vardag mest hela tiden och jag och ungarna skrattade så att vi nästan kissade på oss!
 
På kvällarna kollar vi film eller går ut och springer av oss det sissta i skogen och jag känner bara att detta är en tid jag säkert ofta kommer att tänka tillbaka på, på hur otroligt lyckliga och "relaxed" vi allihopa var.
Är sååååå skapad för livet utanför ekorrhjulet! Att få ta dagen som den kommer och ordet "bråttom" inte ens existerar!
 
Jag känner att vi som familj mår så bra av att få vara tillsammans såhär mycket och skulle kanske våga påstå att corona´s connecting people".
Jag hoppas verkligen att andra familjer också vill se det positiva och tar ut det mesta av situationen, tots att den är aningen udda.
Njuta av att få vara tillsammans.
 
Vad som är mindre roligt dock är att Avicii börjat få ordentliga trots fasoner för sig om han inte får som han vill.
Ta vagnen till exempel.
Misstaget jag gjorde att nånsinn låta ungen gå själv så är det ju bara en dröm att han skulle sitta i sin sprillans nya och svindyra bugaboo längre😑.
Andra grejen är när man ska gå in. Spelar alltså ingen roll om vi varit ute i 5 timmar eller fem minuter, när Avicii ser att vi gåt mot ytterdörren så är det kört!
Kastar sig bakåt och dunkar huvudet i marken och utför ljud jag enbart hört i diverse exorcist filmer tidigare.
Idag höll han på i en hel halvtimme och både ungen och jag var helt svettiga tack vare att jag höll i honom (holding) så att han inte skulle göra sig själv illa när han hoppar med huvudet före som en liten getabock precis vart som hellst och hur som hellst.
Tillsisst avtog det endå tack och lov, och efter en mjölkflaska sov han som en stock i typ 2 timmar.
 
Ljuva 1-års trots alltså. Har glömt bort hur otroligt frustrerande det var.
Någon som kan relatera?
 
 
 
Må så gott sålänge allihopa!
 
den inte allt för lätta bebisen numer!
 
här pysslas det inför påsk!
 
 
Blir mycket fokus på kost och träning för hela familjen just nu! med ren mat och mycket motion försöker vi hålla oss så friska och krya som möjligt😍
 
 
 
En liten bättre morgon nere vid bryggan.🙏💞
 
Kram//Sanna
Heidi

Ååh sådär höll min son också på vid precis 1 års åldern. Visserligen har inte avtagit helt ännu 1år10mån meen de är bättre 🙏🤭

Svar: Verkligen jätte mysiga utbrott! 😩🙈 tror nästan det vill hålla på enda tills dom är 2 nångång, sen är det inte länge kvar så kommer 4-års trotsen 😈😂
Susanna

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress