Susanna

September.
September är här, samt månaden som våran lilla kille blir hela 1 år gammal?!
Jag kan ej fatta vart denna tiden har gått alltså? Det känns som igår som jag vaknade och bara visste, att idag är det något på gång. Jag åkte iväg med nöd och näppe till rådgivningen och efter bara 10 minuter efter att jag hann in genom dörren, väl hemma igen så gick vattnet med en jädra smäll 😍
Ambulans in till Lojo bb och efter bara 2 timmar var våran lilla prins ute, efter en alldeles perfekt förlossning💖
Och nu står hans 1-års dag inför dörren😭
Mycket som händer just nu! Han både ställer sig upp och har börjat klättra, plus att han, som aldrig har krypit utan kört helt sin egen stil har börjat smått med det också.😊
 
Väntar ni på att äntligen få höra vad han heter på födelsedagen då?😍
 
 
 
 
 
 
Jag är ensam med alla barnen idag efter att mannen åkte iväg till Estland tidigt imorse på en dagsresa. Var ju ett tag sedan nu, som man behövde starta dagen skarp och fixa allt själv, men bra gick det i allafall. Hade även tänkt bädda ner både mig och lillis och tuppenlura en stund på förmiddagen men hann bara låta lillis somna så ringde dom från skolan och sa att Lilja hade feber😩
Här kan det bli lite knepigt ibland när man inte har något kontaktnät, det finns liksom ingen som med kort varsel kan titta in och se efter lillen så att jag snabbt bara kan åka och hämta den som är sjuk eller handla. Du ska jämt fixa allt själv.
Jag antar att det var Lionel som smittade Lilja med sin bobba och att det förmodligen kommer att gå igenom alla barnen i tur och ordning.
 
Det som också gör vardagen lite mer komplicerad just nu är att Zeera satt igång med sin första löp här för några dagar sedan. Detta är min första tik, förutom min lilla chihuahua jag hade när jag var yngre. Där märktes det ej att hon löpte, nu är det ju frågan om en stor ras och såklart så droppar hon ju.
Jag tycker hon städar upp efter sig bra för att vara så liten fortfarande, men då och då finner jag droppar kring golvet.
Här kan jag stressa en aning med tanke på att jag har en krålande bebis vars värld mestadels händer på........golvet.🙈
 
Jag funderade eventuellt på att omdesigna ett par troser till henne och lägga ett trosskydd innanför, frågan är bara om det hålls.🙄
 
 
 
Snart är det dags att hämta Aurora från dagis och se hur länge det dröjjer före tempen stiger på henne. Blir åtminnstone en lugn eftermiddag med mycket Netflix hag jag på känn. Även vädret är ju som gjort för det idag😴
Men före vi hämtar Aurora ska jag först hämta upp en grej jag shoppat till minibrolle i magen!😍
Det är inte vagn som jag ju tidigare nämde att vi också kollar på som bäst, näe, detta är något annat jag tror att vi kommer ha stor användning av när lillebror äntligen anländer!
Om ni är nyfikna kan ni hålla ögonen öppna på min instagram story!💗
 
 
 
Puss sålänge!//Sanna
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress