Susanna

latare dagar med nya givande utmaningar.
Senast jag besökte gymmet var i Måndags, efter det har det följt en 5 dagars helt naturlig paus från det tyngre tränandet. Vagnen kom och på så vis tog utomhuspromenaderna över lite. Mannen var i Åbo och hjälpte till på ett bygge och så marknaden som varat i dagarna 3. Samtidigt har jag känt en svagt krypande sjukgdomskänsla ligga och smyga i kroppen så lika bra att vila och vänta ut läget.
Lillkillen blev ju dunderförkyld på Torsdagkväll och den natten sov vi väldigt dåligt, så något har vi i oss fortfarande som lurar.
Efter senast jag förhastade mig och åkte iväg och tränade med något i kroppen och fick värsta nässelutslagen samt dunderfeber så har jag ju bestämt mig för att aldrig leka med den känslan igen!
 
Trots det så har jag endå påbörjat något som föder min själ minst lika mycket som träning och hälsa idag. Jag har nämligen påbörjat en kurs för blivande stödpersoner/stödfamiljer.
Detta är ju något jag har på min såkallade "bucketlist" om man nu kan kalla det så (allas listor ser vell olika ut och kan innehålla olika slags saker)
Jag har alltid haft driften att vilja hjälpa andra så mycket som bara möjligt och på vilka vis jag nu bara kan bidra med.
Detta hör helt enkelt till min natur, och med tanke på hur jag själv vuxit upp och fått vara med om finns det inget hellre jag vill göra än att öppna min famn för någon som kanske känner sig liten och hjälplös just i denna stund.
Tänker alltid på min egen lillebror, som jag med all makt försökte/försöker rädda, men som mitt eget läkande och uppbyggande sorgligt nog utgjorde att det blev försent.
 
Numer går jag runt med en endaste stark vision och det är att, om jag så hinner finnas till tillräckligt för en endaste lillebror eller syster och kunna hjälpa denne på något sätt I TID så är det värt allt!
 
 
Självklart med våra nuvarande barns och hela familjens ork och resurser i beaktande😊
 
Så detta är lite vad de senaste dagarna gått ut på här hos oss. Imorgon hade jag endå tänkt mig att återbesöka gymmet, marknadsmunkarna har gjort sitt och är nu på sin plats att sätta alla överflödiga kolhydrater i rullning haha 😅
 
Hur har eran helg gått såhär långt?
Kram//Sanna.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress