Susanna

Att bli provocerad av att snacka sömn & lifehack-lista.
Det blev en jobbig natt och lilleman somnade först efter klockan 03.00 på natten. Som säkert alla mammor vet så sov jag ju i princip noll efter det också. Var hela tiden tvungen att gå upp och kolla att han andades och inte var för varm.
Mannen och jag hade bytt sida i sängen för att jag skulle få sove lite mer med tanke på att han är borta idag och imorgon, men asså seriöst så tycker jag det nästan bara gör saker och ting värre?!
Jag kan liksom bara inte släppa och låta den andra sköta allt ansvar, då måste jag nog vara rejält sjuk själv och medvetslös ungefär haha😄
 
Kan överlag bli så jäkla provocerad av att ens samtala dethär med sömn med en man?!
Som imorse tex.....när vi steg upp med barnen som skulle iväg till skolan, och min man frågar hur jag mår......jag ba; -" mer död än levande!"
Sen han ba ; Men......lillen somnade ju efter klockan 03?....Det betyder ju alltså att du måste ha sovit i typ tre timmar?!
 
Igen, jag blir så jäkla provocerad!
För det första har barnen varit sjuka i över en vecka och lillman har av någon anledning sovit extra oroligt han också den senaste veckan.
Min nattsömn har alltså varit rubbad i över en vecka med många uppvak per natt, så hur i hela (ursäkta mig) hällvethet skulle det ha någon skillnad om jag den senaste natten SKULLE ha sovit i tre timmar?!
 
Ett annat exempel är ju dethär med att uttrycka sig "inte ha sovit något inatt"!
En morgon i förra veckan sade jag till min man att jag knappt sovit en blund inatt, vilket han då svarade med att det hade sannerligen knappt han heller.
Now...... DET ROLIGA VAR, att han en stund senare kom och sade, att han hade drömt något helt konstigt förra natten?!.
Jag såg min öppning helt enkelt, och var bara tvungen att börja argumentera.
För om man har DRÖMT något, så betyder det ju att man har sovit, ellerhur?!!
JAG har inte drömt ett skit på en vecka för jag har verkligen inte sovit så pass djupt.
 
Sådär, kände bara att jag måste få klämma ut min rätt här på bloggen tillsammans med er för ni vet ju män?!!🤣
 
 
Tack vare sömnbrist slår både min kropp och sinne lite bakut. Blicken sänker sig lätt ner i golvet och alla damtussar, jag blir snäsig och känner mig stressad och sur.
Jag hade verkligen sånt bra flyt här före febern tog oss och vill för allt i världen komma tillbaka dit snabbt!
Funderar starkt på att baka kanelbullar i mitten på veckan, och planerar en ute-piknic i någon park om våran nya vagn anländer innan Fredag.
Någon som känner sig sugen på att haka på?
Skulle även behöva investera i en bra och lagom varm höstjacka som tål regn, gärna gul, för gult är defenitivt inte fult!
 
Jag har även hinnut via biblioteket en snabbis och satt mig i kö för att få låna en bok (för tillfället utlånad) så det finns hopp med andra ord!😍
 
Sisst men inte minst mina top-4 lifehacks under veckan vi varit sjuka ;
 
- Min helkroppskudde! Lilleman har oficiellt gått och snott den av mig, funkar precis som ett mega-babynest och han är totalt såld på att gosa in sig i den!
 
 
- självlysande napp från MAM! Trots att lillman inte är så förtjust i napp så har det ändå tuttats en del under tiden han var sjuk och dessa nappar från MAM är så tacksamma när de lyser i mörker och man slipper fumla/ slå sig/ svära mitt i natten när man inte hittar den förbannade nappen någonstanns.
 
 
- Funlight saft. Hos oss kör vi inte med någon annan saft, minimalt med socker och spar på lillis tänder!
 
 
- Min dotter Lilja! Hon som ser till att kläderna hamnar prydligt i skåpet efter tvätt, både sina egna och lillasysters, hon som tvättar och kammar lillasysters hår, hon som lagar kvällsmat till ALLA sina syskon, FÖR ATT HON VILL!💗
Ni hittar henne inte i affärer och hon växer tyvärr inte på träd heller, hon är "special adition" och hon är min!😘
 
 
 
 
En varm Måndags-kram 💗 Sanna
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress