Susanna

Älskade sol & mera secoundhand.
Med solen kom humöret (och så får jag ju hem min andra hälft ikväll också😍).
Än en gång märker jag hur även vädret kan påverka mig, jag hoppas för allt i världen på en varm och solig höst och en kall knastrande vinter så att man kan vara mycket utomhus.
För utomhus hade jag tänkt försöka vara mycket, trots att jag efter jul åter kommer ha en spädis.
Med tanke på att lillman ju kommer att vara hemma med mig kräver det ju att man lägger i en annan växel än med enbart en liten bebis hemma.
Jag har en 1-åring också,  som behöver stimuleras, få utforska och leka.
När Leevi och Lilja var små försökte jag också vara mycket ute och i alla väder om det så enbart var ute på gården och inspektera närmaste lerpöl.
Nu när lilleman kom i September förra året blev det att vara mycket inne under vintern och såhär i efterhand har jag kommit fram till att jag nog borde ha tagit mig ut mer.
 
Idag har jag städat ( som i städat ut hundarna på terassen😆) och före jag hämtade Aurora beslöt jag mig för åter ett loppisbesök. Fick såmed regn-utstyrseln komplett med ett par Nokia-gummistövlar till lillis samt två par bodyn till mini i magen💗
 
 
På senare tid har jag börjat få upp ögonen för det inhemska märket "Moomin". Kläderna är underbart mjuka och hålls även mjuka efter tvätt och så bra kvalitè. Ett stort plus är ju även att det är fina färger och mönster och mumintrollen är ju allmänt mysiga tycker jag!😊
Sammanlagt har vi nu 3 st bodys och ett par byxor av det märket och kommer att börja samla på mig mera alltefter jag fyndar på secoundhand.
 
 
Minus för idag är att det var Leevis tur att ryka på feber. NU har det dragit igenom ALLA ungarna!
Han kom hem från skolan och mätte 38, jag frågade om han inte känt sig hängig redan under skoldagen och han sade att han hade haft ordentlig huvudvärk under gymnastiken men att han trodde det berodde på solskenet😫
Ungen har alltså gympat med hög feber vilket ju ABSOLUT inte är bra! Nu hoppas jag bara att det inte får några följder.
 
Fick precis ett sms att mannen landstigit i Finland och det får fjärilarna att börja virvla runt i magen. Usch vad jag saknat honom under detta senaste dygn haha............
Tanken på hur jag skulle klara mig 4 veckor utan honom känns ju lagom vemodigt just nu😭
 
Typiskt nog var det ju typ årets värsta åskväder inatt också. Kände genast att det enbart inträffade på grund av att jag var ensam med barnen just inatt och jag gick runt och hönsade och drog ut alla kontakter överallt.
Sedan vakande Lionel och vi satt och tittade på blixtrarna tillsammans i en dryg timme vilket ju i och försig var ganska mysigt.
 
Kom även fram till att det kanske kunde vara bra att byta läsgenre litegranna nu.........efter alla sjukt spännande kriminaldeckare jag läst under sommarmånaderna.
Var snäppet paranoid igårkväll nämligen🙈
 
Nu ta hand om sjuklingen och fixa lite före pappsen äntligen kommer hem.
 
Puss & kram//Sanna
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress