Susanna

Graviduppdatering & Baby Boot Camp.
Vilken inspirerande start på veckan fasst det regnar hörni!
Igår hade jag tid till rådgivningen igen för kontroll. Allt bra med lillebror i magen, huvudet neråt och jättefina hjärtljud💗 (än en gång, finns det mer härligare ljud än att lyssna på bebis i magen?!) Även mitt järn-värde hade stigit lite, om än aldrig riktigt bra men bättre, och det är ju huvudsaken!
Känner mig faktiskt snäppet piggare igen och är enormt tacksam för det!
Vikten stiger i jämn takt den med och allt är riktigt i sin ordning för graviditeten. Nästa kontroll är hos läkaren och det är då det börjar bli spännande!
Läkarkontrollen sker i vecka 35 och då får man liksom grönt kort för att bebis får födas när han/hon är redo för det.😍 Man kollar bland annat bjudning på bebis, och om han eller hon fixerat huvudet i bäckenet eller ej.
Dock är det mera ovanligt för en omföderska att bebis fixerar sig, huvudet brukar vara rätt så ruckbart enda fram till förlossningen om än ligga väldigt långt nere och trycka på, hehhe😅.
 
Fick även hem pappret om hur förlossningar kan starta och alla stegen det gäller att hålla reda på. Allt från slemproppen till sammandragningar till vattenavgång.
Hur många gånger man än går igenom detta är tiden kring bf endå helt magisk och så otroligt spännande!
Tycker inte ni det också?
Jag tror mig endå hålla full koll på kroppen och kunna förutspå när det är dags denhär gången!😊 Kanske redan ett par dagar innan rentav.
 
Före det är dags å föda har jag endå en kurs att hoppeligen få genomföra!
Här om veckan blev jag bekant med konceptet "vauva boot camp" och kände genast att dethär är ju vad jag är född till att göra!
För att inte tala om att kursen ju är perfekt för min egen situation just nu och som alltid kommer ligga mig varmt om hjärtat💗
Nämligen återhämtande, rehabiliterande muskelkonditionsträning för att hjälpa kroppen på fötter igen efter en förlossning!
Kursen baserar sig på att stärka både bäckenbottenmuskler samt de innre djupa magmusklerna och övningarna är även anpassade för att hjälpa till vid magmuskeldelning (diastasis recti).
Vi neutraliserar även hållningen och ryggraden efter att ha fött barn samt kånkar och bär på bebis dagarna i ända.
Övningarna känner jag har stor nytta för mig och jag vill mer än gärna lära ut dem även till er.
Andning är en stor grej av hela grejjen och kursen passar precis alla mammor och bebis/barn följer NATURLIGTvis med!😍
 
Jag känner mig i allafall jätteinspirerad och hoppas ju självklart att tillräckligt med mammor anmäler sig till kursen och att vi tillsammans hjälps åt att komma tillbaka och stärka upp de sköra superviktiga delar utav kroppen igen efter att vi fått barn!💗
Även mammor till lite större toddlers är ju självklart också välkomna med!
 
Mera info om kursen hittar ni på Facebook om ni söker på "vauva boot camp". Jag marknadsför ju även på min egen fb och insta med jämna mellanrum och så kan ni alltid alltid skicka ett mejl direkt till mig om ni har frågor eller funderar över något!😊
 
 
Nu önskar jag er fin Tisdag. Själv ska jag åka till gymmet idag för första träningen efter nästan en veckas paus. Den hårda träningen går allt mer över i mer koncentrerande kontaktrörelser för att bibehålla spänsten och underhålla nervsystemet till musklerna.
Allting är endå hemåt och sålänge jag njuter och mår bra av att träna så kör vi!💗
 
Puss på er! //Sanna
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress