Susanna

Feber & utvecklingssamtal.
Vi började våran vecka med feber i huset......igen, känns det som. Avicii kräktes plötsligt då jag matade honom igår och i samband med det blev han febrig strax efteråt.
Efter det har det hållit i, och han har haft hög feber idag också. Trött, gnällig och dagen har mestadels gått åt till att trösta och bära.
Tack vare det är jag rätt så känslig i bebismagen som lätt vill dra ihop sig så inge gym för mig ikväll!
Istället fixade mannen till en krämig chili- vitlökspasta till middag och nu degar vi i soffan medans Leevi är på skytteklubb och Lionel på frivillga brandkårs övningar.
 
Jag har även varit på båda skolpojkarnas utvecklingssamtal i skolan idag. För första gången någonsinn har jag gått på mötet glad och positiv och känslan även varit densamma efter mötet.
Som jag nämde tidigare så känner jag ju att vi nu äntligen fått flyt på dethär med skolan. Leevis psykologutredningar är avslutade, Lilja får fina vitsord och prioriterar verkligen skolan och Lionel går även han fint framåt i andra klassen.
Det är en härlig känsla måste jag säga!
Liljas utvecklingssamtal äger rum på Torsdag och jag väntar redan, full av förväntan!
 
På Onsdag åker mannen iväg på en dagssresa och är borta hela dagen så jag hoppas att Avicii är frisk vid det laget och att ingen annan insjuknar, är helt sjukt dålig på att lägga medicin till sånna småttingar som Avicii och har varit det med alla barnen. Suppositorien glider bara ur fingrarna på mig och smälter och geggar ner alltihop.....jag har typ för små fingrar eller nåt haha😂 så brukar alltid låta mannen lägga medicin.
Som tur är får jag endå i honom tillräckligt med vätska och favoriten denhär gången är bärsoppa från "Riittan herkku" med smak utav hallon eller havtorn/appelsin.
Min svärfar jobbar på fabriken som tillverkar dessa så vi fick en hel påse med olika soppor, safter och glögg när vi var uppe i Österbotten på höstlovet. Lyx!
 
Finns någon annan här som väntar på julen?
Jag och mannen har redan hunnit baka julstjärnor och testat både Marabous och fazers choklad med pepparkaka😍
Min röst föll på fazers.
Även glögg har vi druckit och jag väntar på att få börja julpynta!
Är lite osäker på granen dethär året bara, med allt glitter och alla lampor kan jag slå mig i backen på att det blir lillkillens mission att försöka dra ner hela granen så många gånger som möjligt😅
 
När börjar ni oftast julpynta?
 
Lagade även egen smoothie till Avicii nu när han är sjuk, verkar vara det enda som smakar och denhär gången lagade jag på 2 bananer 2 avocador och så blåbär.
 
 Nu hoppas vi bara att gubben blir frisk igen💗
 
Kram sålänge/Sanna
 
Anonym

Älskar julen och har väntat lääääänge redan på att få börja pynta och julmysa 🙈😂

Svar: Härligt å höra att det finns en till julfanatiker där ute!😍😁
Susanna

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress