Susanna

På tal om kämpar, här är Neas berättelse!
Ps-bloggen här hej! Kände att mitt förra inlägg inte var riktigt nog för att uppmärksamma denna dag endå. Faktum är, att det verkligen slog mig hur många det verkligen är som föds för tidigt i och med min förfrågan på instagram som jag gjorde igår!
Jag frågade i vilken vecka ni fött era bebisar, och många, visade sig hade fött tidigare än vecka 37!
 
Bland alla svaren, hörde även Lina av sig. Hennes förlossning med lilla Nea startade redan i vecka 32!
Här är hennes (förkortade) berättelse!
 
Klockan 21.00 på kvällen ringde jag till Lojo förlossningsavdelning och sade att det nästan känns som om jag kommer att föda snart, trots att mina sammandragningar inte var regelbundna och jag enbart är i vecka 32. Mycket riktigt så avtog värkarna efter en stund, men vi kände endå att det var bäst att ringa barnens farmor som endå hade en timmes körväg för att komma till oss.
Efter 30 minuter tog sammandragningarna fart igen och jag ringer åter upp Lojo bb och ber om att få komma in bara på en koll, för att sedan, om det verkligen är allvar fortsätta till kvinnokliniken.
Barnmorskan på Lojo bb hade svarat att hon "följde sin magkänsla" och hade tagit emot oss för undersökning trots att de på Lojo bb har som gräns 35 fulla graviditetsveckor för att få föda hos dem.
 
Väl framme i Lojo blev det snabbt bråttom. Nea var påväg att födas nu! När hon även snabbt ändrade position i magen blev det ännu mera bråttom och jag snittades akut på Lojo förlossningsavdelning.
Efteråt fick nyfödda lilla Nea åka ambulans till kvinnoklininken. jag hade oturen och fick livmoderinfektion, och kunde förflyttas först efter 1,5 dygn och återförenas med lilla Nea som återhämtade sig i Helsingfors.
 
Slutet gott och allting gott. Idag mår Nea bra och är en riktig superhero!
Lina tackar även Lojo bb;
"Vi är så otroligt tacksamma för den snabba och professionella vård som vi fick på Lojo förlossningsavdelning och för vår lilla dam som kämpade så flitigt! Mellan Neas andra till femte vecka bodde hon även på Lojo bb i deras vaava-avdelning. Högsta betyg där med!
Vi är evigt tacksamma till er alla, ni hade full koll på Nea och jag kände mig aldrig orolig för hennes skull sålänge Nea befann sig på avdelningen!"
 
 
 
 Super-heron Nea.......Hur söt får man vara alltså?!😍
(foto:Linda Baarman)
 
Tack snälla Lina för er fina berättelse!💗
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress