Susanna

Om negativt tankemönster, spinning babies och avslappning.
De ringde till mig från Lojo mödrapoliklinik redan nästa dag. På Tisdag klockan 13.30 har jag tid för eventuell vändning av babyn om jag ger min tillåtelse till det.
Jag måste erkänna att resten av veckan har jag varit rätt så "nere", och blir lätt besviken på migsjälv över hur lättpåverkad jag endå är.
Istället för att se till helheten, jag menar hur det än slutar, så kommer jag innom de 35 närmaste dagarna att få hålla min nyfödda lilla pojke i famnen, DET är ju allt som räknas!
Vår familj växer med ännu en fantastiskt liten indivd och alla väntar så på att han ska komma!💖
 
Jag har även läst på lite, och skulle det nu vara så att bebis besluter sig för att hållas med rumpan ner, så är det en lika fin och naturlig förlossning det också, förutsatt att mitt bäcken är tillräckligt brett vilket det borde vara med tanke på att det är mitt 6:e barn.
Jag har även börjat göra avslappningösvningar både på pilatesboll och på yogamatta ca 2 gånger om dagen och beslutat mig för att all övrig styrketräning nu får upphöra helt.
Jag är rädd för att all stress i och med detta enbart gör min kropp ännu "slutnare" och om jag ännu tränade där på så har det enbart oönskad effekt med spända muskler och ett trångare bäcken.
Istället lägger jag fokus på att öppna upp bäckenet och stretscha mycket, samt inta ställningar där min rumpa står i vädret för att med hjälp av tyngdkraften även underlätta för min bebis att svänga sig med huvudet neråt.
Jag har redan uppnåt otroliga resultat med tanke på matsmältningen! Min mage som ofta har krånglat och jag har känt mig väldigt tung och stinn men nu efter bara några dagar med aktiv avslappning har magen och hela jag mått mycket bättre och känt mig lättare!
 
Månne inte lilleman kommer finna sig tillrätta han också här så småningom!
 
 
 
I Torsdags efter Baby boot camp gick jag och en mama-väninna på lunch efteråt. Det gjorde mycket att få lätta sitt hjärta lite samt få prata om helt andra saker en stund.
Vi besökte "hemma hos rastachef" och testade på hans otroligt goda helt vegetariska lunchbuffè!
 
 
Rekommenderar er verkligen att äta där! Dock så har han öppet bara Tisdagar och Torsdagar och matgäster fanns där gott om! Vi fick vänta på bord en liten stund men tack och lov blev det rätt så snabbt ledigt endå och  vi slapp bli varghungriga efter mamma-träningen!😊
 
 
 
Idag skall vi, hela familjen besöka den frivilliga brandkåren. De har öppet hus med lite program och kaffebjudning. Lionel har ju aktivt gått där nu under hösten så han skuttar iväg lite tidigare än oss andra för att förbereda programet.
Egentligen skulle jag ha spenderat min dag i Helsingfors för en ny skolning, "psykiska första hjälpen för unga" men tyvärr var det för lite deltagare anmälda så kursen ställdes in.
Lionel är dock nöjd över att mamma kommer och besöker brandkåren istället!😍
 
 
 
I och med att hela min tankevärld gick till att bebis ligger i säte, blev det på så vis ett tvärt stopp med allt om skolmaten. Det har dock kommit in andra vars barn reagerat negativt på maten, men även personer som säger sig äta ofta av sjukhusmaten och inte upplever symptom.
Även rektorn kontaktade mig och som det ser ut nu kommer barnen få återgå till sin vanliga mat efter jullovet igen så vi får lov att hoppas på det!
Min slutgiltiga åsikt är att maten som tillagas och råvarorna som används i matlagningen på Raseborgs sjukhus inte är tillräckligt näringsrik (eller ens närapå) för varken våra barn, sjuka eller äldre.
Vad eller vem som kan ändra på detta och att vi istället skulle livnära våra medmänniskor ( och på så vis kanske sakta ner farten på det ekorrhjulet) vet jag dock tyvärr inte.
 
Jag önskar er alla en skön Lördag!
Puss & kram //Sanna.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress