Susanna

Mom-shame! Jag gjorde det igen.
Måndag igen och ny vecka. Imorgon är det exakt 4 veckor kvar till bf, helt otroligt!
Imorgon har jag som vanligt Baby boot camp kurs igen och direkt efter det beger sig jag och mannen oss av mot Lojo och undersökning av bebis position i magen.
Jag är nästan 100 % säker på att lilleman har svängt sig med huvudet neråt! Har känt av hicka långt nere vid troslinjen samt en jädra massa små knölar och buffar precis under revbenen. Alla mina övningar samt avslappning och öppnande av bäckenet har tydligen gett resultat.
Hoppas jag åtminnstone!
 
Gjorde världens kap idag föresten!
Hade turen att lyckas råffa åt mig tre stycken förvaringskorgar på webb-loppis till barnrummet. Lilja har tjatat i några dagar nu, att hon behöver fler förvaringslådor/korgar för lite saker som inte ryms i de vi redan har. Blev superglad då jag såg annonsen på webben och att de ännu till gavs bort gratis!
Korgarna befann sig långt ute i Box här i Ekenäs, mitt ute i skogen alltså, och det tog oss över en halvtimme att köra dit i mörkret.
När vi äntligen kommer fram och jag kommit in i hallen och får mina så kallade "förvaringskorgar" i handen tänker jag nästan smälla av!!
Hann nätt och jämt få fasst ytterdörren igen före jag avlöser ett jäkla asgarv som ekar över hela skogen över mitt stora kap till min dotter!😂
Dessa så kallade "förvaringskorgar" var ju inte större än en liten blomkruka ju! Å kunde nätt och jämt användas till Aviciis nappar ungefär och funkar VERKLIGEN inte att förvara leksaker i!
 
Gapflabbar hela vägen fram till bilen och vete fän hur jag nu ska förklara mig för mannen att vi kört såhär långt ut till ingenstanns, mitt i skogen i bläcksvarta mörkret, bensinlampan lyser enbart för dessa?!
Öppnar bildörren och får inte fram ett ord....bara skrattar så tårarna rinner och mannen undrar ju såklart vart jag lagt förvaringskorgarna, och om han måste komma ut och öppna bagageluckan?
Hur stora var dehär korgarna egentligen?
 
Jag bara dör!🤣
 
Känner hur jag anstränger mina knipmuskler till de yttersta för att inte kissa på mig och tar samtidigt fram korgarna som jag håller i bara en hand bakom ryggen.
 
"-Ja livet blir då sannerligen aldrig tråkigt tillsammans med dig i allafall!" Utbrister han bara och börjar gapskratta han med!
Som tur var räckte bensinen tillbaka till stan igen, och även ungarna fick sig ett gott skratt och undrade om deras mamma är seriöst skadad på något sätt eller om jag bara tror att jag är väldigt lustig?!
 
 
"Varsågoda!, Här har ni till alla dock saker och bilar som behöver förvaring!
 
Aaa...ungarnas ansiktsuttryck talar ju för sig själva.
 
Fölåååååt da!😄
 
Puss!//Sanna
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress