Susanna

Lära sig vara "good enough"
Måndagen tänkte börja mer eller mindre kasst i detta hus.
Jag vet inte, men på något vis känns det som att jag gått och tappat lite av mitt härliga "flow" jag hade här för ett par veckor sedan. Längtar efter att få börja julpynta i detta trista November väder och utan att jag ens märkte det, så började jag smått med att plocka fram lite julstjärnor här och där.
Kände ju genast hur det hela fick en rejäl domino effekt, och vips så var sofforna tvättade och gardinerna bytta dom också!
 
 
Kalla det "boa" inför förlossningen, i knooooow!😆 Mina hormoner goes nuts just nu! Men vad jag vill påpeka är just detta med att verkligen göra precis det som får dig att må bra!
Whatever it takes för att orka med en regnig, mörk November-Måndag! Sätt på dig den färgglada klänningen,lägg ner extra tid på att göra en god frukost, eller börja julpynta 2 månader i förtid.
JUST DO IT!💗
 
En av mina energikickar är ju att gå secoundhand! Att gå runt och försvinna i en massa olika världar av föremål med en hel historia bakom sig, rota och göra fynd och samtidigt veta att man gör klimatet en björntjänst är för mig en klarsak för att få endorfinerna att flöda!
 
En annan är ju självklart träningen. Träning är för mig mindfulness. Gymmet är platsen där allt annat försvinner och det enda som finns är jag, min kropp och min andning, samt lyftet/rörelsen jag skall utföra just då i den stunden.
 
En tredje grej så har vi läsningen. Åter att få försvinna i en annan värld, låta fantasin flöda och lära känna människor och varelser genom text och mening. Känna hur hjärnan får arbeta effektivt och hur stimulerande det är!
 
På tal om träning och läsning så valde jag att istället för gymmet ikväll åka till biblioteket tillsammans med Lilja.
Jag har haft en hel del förvärkar här under helgen, och tror jag är lite ivrig på Baby boot camp-kursen jag drar igång från och med imorgon. Har valt att helt avstå från gymträning nu ett tag så att det inte blir för mycket.
Igen detdär med att vara snäll mot sig själv, och lära sig vara "good enough" och inte alltid sträva efter perfektion.
När det kommer till att prestera innom mitt yrke som Personlig tränare och coach siktar jag alltid högre än skyarna.
På gott och ont.
Självklart skall man ju vara ambitiös och målmedveten, men sanningen är dock den, att bara du litar på dig själv och din kunskap så är det "good enough" och känner DU att du är "good enough" så är du högst troligtvis helt "assome!".
 
Sällan blir något perfekt till 100%, och rädslan för att allt inte ska gå perfekt leder ofta till att många drömmar enbart förblir drömmar du aldrig vågar dig på att verkställa.
Istället borde vi lägga ner ett par växlar, tänka att " i will make it work, and it`s gonna be good enough" och våga satsa på vår dröm och kassta oss ut lite i det ovetande.
 
En annan skön skill som jag råkar ha, är att alltid råka hitta en bok som inte kunde passa tillfället mer perfekt!
Råkade komma över "livsstilsbibeln" idag under mitt och Liljas bibba-besök, och även fasst det inte är några nya grejer precis så var påminnelsen väldigt uppfriskande!
Att läsa om samma saker fasst ur olika perspektiv och språk är verkligen givande, för att inte tala om den ljuva rosa färgen och alla mumsiga bilder som denna bok bjöd på!
(läste ut den ikväll redan, så om någon blev grymt sugen kommer den säkerligen att finnas på bibban redan i slutet av veckan!💕)
 
 
 
Lev ditt liv för dig och ingen annan!
Med de orden önskar jag er en riktigt god kväll!
Puss//Sanna💗
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress