Susanna

3 knäppa grejjer som hänt mig det senaste dygnet!
Ja, alltså....det händer ju och fötter när det gäller mig och jag är sannerligen en expert på att hamna i knäppa situationer, göra bort mig eller bara snurra ihop saker i mitt eget lilla huvud haha😄
Bara som exempel tänkte jag bjuda på tre knasiga som hände mig bara under det senaste dygnet.
 
Knas nr 1.
 
Igår var jag tvungen att tanka bilen.
JAG HATAR Å TANKA! Jag parkerar alltid antingen för långt bort från pumpen eller för nära, trycker fel, kortet fasstnar, sedeln flyger bort eller så dräller jag diesel överallt.
En sann naturkatastrof!
Well, igår skulle jag tanka.
Jag parkerar bilen (x antal gånger) och går ur, ready to tank! (eller vad man nu säger)
Då kommer det en större paketbil upp på tankplatsen rätt bakom mig och en man rusar så gott som förbi mig och kommer fram till automaten först.
Antar att han hade bråttom, så jag ställer mig snällt bakom och väntar.
När han är klar rusar han sedan vidare och börjar tanka och det är min tur att genomföra min betalning.
Vad jag ser på rutan i automaten är dock en tickande klocka och en röd ruta där det står med stora bokstäver "AVBRYT".
Utan att tänka någe destu mera så trycker jag på "avbryt" så att jag kan sätta igång med min egen tankning.
Väljer pump och trycker i kontokoden och samtidigt hör jag hur mannen som tankar sin paketbil bakom mig börjar sucka och grymta (jag tror han svär) åt bensinpumpen?!!
Vad tog det åt honom?, tänker jag....och vad månne den pumpen har för fel?
Jag tjuvkikar på honom där jag står och (försöker) gömma mig bakom betalningsautomaten, och märker att han börjar se sig om........ MOT MITT HÅLL?
Plötsligt slår det mig.........hade dendär rutan där det stog "avbryt", som jag tröck på, något med han, mannens tankning å göra måntro??
Jag låtsas dock ha fullt upp med kvitton och bankomatkort, men märker mannens enorma frustration då han hajjar att det är jag som har sabbat hela hans tankning ( som han kilade förbi mig för att hinna först till) han slänger bensinpumpen tillbaka i behållaren, hoppar in i paketbilen, kör en cirkel runt hela bensinmacken så att han kommer upp på andra sidan och en annan pump och får sedan göra om hela sin tankning en gång till!😂
Måste erkänna att jag dog lite när jag fattade vad jag hade ställt till med!
Var tvungen å ringa mannen direkt och brast i ett sånt jädra asgarv att jag fick noga fokucera för att inte kissa på mig (för mycket)!
Men vi får ju hoppas i allafall att mannen kanske lärde sig att det sällan är värt att stressa och kila före andra i kön för att man har för bråttom😉🙈
Vem vet? Kanke jag rent av gjorde honom en tjänst?
 
 
Knas nr 2.
 
Hände faktiskt under samma tur som tankningen, fasst på hemvägen.
Vi kommer upp för backen, jag och Lilja (som också var med) och närmar oss korsningen och från vänster kommer en vit, lite mindre paketbil.
Mitt i farten (personen körde rätt så hårt) så öppnar sig sidodörren på paketbilen och en stor vit, vad som såg ut som en ihoprullad madrass rasar ut med full fart, nästan mitt framför min bil!
Även två mindre bylten ramlar ut i den hårda farten och blir liggandes där mitt på vägen i korsningen.
Lilja tyckte det såg ut som en kropp som någon kasstade ut ur bilen (ungen har vild fantasi) och vi skrämde upp oss själva med diverse teorier sinsemellan om mord, flykt osv haha.....
Fasst vi larvade oss vågade jag inte stanna och ta reda på vad det kunde ha varit för något som ramlade ut och vi fortsatte vår väg (samt teorier).
Paketbilen fortsatte en bra bit fram före han i en rondell sedan märkte att bilen låg helt öppen på sidan och stannade för att stänga dörren ordentligt. Han märkte dock inte att något skulle ha fattats utan fortsatte bara sin väg han också.
Knasigt värre!
Hur kan man inte hajja att halva innehållet fattas ur bilen?
Kanske var det en kropp?!
 
 
Knas nr 3.
 
Var idag morse under ett toalettbesök. När jag var klar och reste mig upp insåg jag att det låg glitter i toaletten!
GLITTER!
Å ni vet i min hjärna............för en micro-sekund ungefär, så tänkte ju jag,.... att det där glittret........
det måste ju ha kommit ur mig?!
Jag kissar glitter! Jag är ett livs levande bevis på att det verkligen finns unicorns!!
Alltså fatta ruset jag fick under denna micro-sekund! Men lika snabbt kom jag ju på att jag pysslat lite små söta rabattkuponger till alla mysiga mamas på Baby boot camp kursen idag.
Där hade jag ju även limmat på lite sött glitter bara för det lilla extra ni vet?!
Förmodligen hade jag hällt ut glitter i byxorna också, som sedan trillade ner i toaletten när jag skulle kissa.
 
Men ah........det där ruset!😍
 
 
 
 
Freaki`n fabolous in my pyjamas, peeing glitter, shiting cupcakes and farting rainbows!😉
 
Gälet gälet!
Kram//Sanna
 
TIDSTJUVEN

Hahaha tack för dagens skratt! :D

Svar: nämen det var så lite så! 💕😁
Susanna

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress