Susanna

Tumultande helg! ( med bla.a farsgubbar, ex-män och igångsättningsplaner)
Tänkte skriva ett blogginlägg i Torsdags, men då meddelade min ex-man att han kommer till Ekenäs och vill träffa barnen i helgen.
Tänkte skriva ett blogginlägg i Fredags, men då åkte vi till Ikea och handlade madrass till spjälsängen.
Tänkte skriva ett blogg inlägg i går, men då meddelade plötsligt min far bosatt i Sverige att han nu befinner sig i Finland och tänkte komma och hälsa på.
 
Har även under alla dessa dagar haft jobbiga sammandragningar så gott som från den stund jag vaknar, enda tills jag går och lägger mig på kvällen.
It sucks!
Bebisen trycker på ordetnligt och jag har fortfarande det lilla huvudet som en hård liten eggklocka precis under bröstkorgen.
Det gör ont!
 
Det går inte en endaste minut utan att jag tänker på, och går igenom min kommande förlossning.
De ringde mig även från Lojo förlossningsavdelning i Torsdags och meddelade att mina bäckenmått är alldeles utmärkta!
Allt klappat och klart för att få föda i säte.
 
Läkaren meddelade också att om inte denna rumpnisse synts till före den 19 December, så kommer min förlossning att sättas igång den dagen.
Detta för att man inte vill att veckorna skall gå in på 40---> och att bebis blir allt för stor.
Vi har alltså ett datum när vår lille envise gosse allra senast ser världens ljus för första gången.
 
Detta stressar mig också!
 
Jag vet inte vad det är, men jag gillar inte tanken på att bli igångsatt heller. Vill inte ha några medicinska knep för att få saker och ting och starta.
Jag vet inte, men allt detta planerande kring min kropp irriterar mig.
Jag är rädd för att förlossningen blir seg och utdragen om den inte får starta på egen hand.
Alla mina förlossningar hittills är ju riktiga fullpottare ( och jag är värsta moder jord, envis som en gammal get, käkar inte ens panadol om jag har feber)
Jag önskar bara att min förlossning skall få starta när vi är mogna för det, få föda ifred, få jobba, få njuta.
Nu är igångsättningen planerad en hel vecka före mitt beräknade datum, och jag är rädd för att liten inte tittat ut till dess.
Å andra sidan har jag så jobbigt å vara just nu att man tycker det borde starta nu snart, och att när han väl sitter i säte skulle naturen göra att förlossningen startar någon vecka tidigare.
 
Får se, får se. Blir tokig av att varken veta ut eller in.
 
En sak är ju endå klar, och det är ju att vi har liten här till Julafton💖
Försöker se bilden tydlig i mitt innre, när vi alla sitter kring julbordet, allt är bra och jag har vår lille rumpnisse i famnen.💖
 
Idag har vi klätt julgranen och jag har packat BB-väskan (nästan helt klart). Vi har även möblerat om i sovrummet och sorterat min sida av garderoben.
Båda våra små prinsars spjälsängar står nu brevid varandra och det gör mig varm i hjärtat. Jag bäddade även lillebrors säng färdigt till hans ankomst.
 
Blir passligt att ta kväll här!
 
 
Jag hoppas att ni alla hade en fin självständighetsdag och känner er motiverade inför en ny vecka!
 
Kram//Sanna.
 
Anonym

Jag blev igångsatt med ballong, det är bara vatten, inga mediciner. Fungerade väldigt bra. Men jag tror att det inte kan göras om du är för mycket öppen från början.

Svar: ja, jag var ju redan öppen 2cm senast 😳 å med dessa sammandragningar så hoppas jag ju att det händer saker.
vill helst inte ha några medicinska grejer utan hoppas då mer att de är villiga att ta hål på hinnorna direkt 🙈
Susanna

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress