Susanna

Slutspurt på veckan och uttorkning.
Slutet på denna vecka gick i en ryslig fart. I Torsdags var det sissta träningen för denna Baby boot camp kurs, detta firade vi med en mamma lunch efteråt på "hemma hos rastachef" vilket var jättetrevligt!
 
 
 
Redan på morgonen var jag tidigt i farten och fixade mina fransar, sedan träning och lunch och så hämtade jag Aurora på dagis direkt efter det. Jag var hemma först vid 3-snåret på eftermiddagen och klockan 18 var det då dags för Auroras julfest.
Idag började vi dagen med Luciaglögg på dagis, för att sedan rusa vidare till skolan och Leevis, Liljas och Lionels julfest. Allt med ca 5 minuters marginal 😄.
 
 
 
Dessa tre dagar det varit tyst har jag även lagt väldigt mycket focus på att få i mig vatten. Började ha såna jobbiga sammandragningar som vägrade ta slut att jag tänkte bli lite desperat. Sedan började jag tänka efter ordentligt.
Hade lite samma syndrom sommaren då jag väntade Avicii.
De äldre barnen var sjuka uppe i Österbotten och ville hem och jag stressade mycket i och med det och glömde bort att dricka ordentligt. Jag hade mycket samandragningar då och var enbart gravid i vecka 28.
Nu ororar jag ju mig inför kommande förlossning och min tankevärld kretsar nästan enbart  kring den så i samma veva glömmer jag bort att dricka ordentligt.
Har säkert hällt i mig 5 liter vatten (inte riktigt , men endå) per dag här och skillnaden på mitt mående är kolossal!💗
Visst kommer förvärkarna, speciellt på kvällarna efter en lång dag, men det lugnar sig alltid och jag sover gott på nätterna numer.
I början på veckan hade jag sammandragningar även nattetid.
Tänk vad lite vatten kan göra?!
Jag ber er alla att se över erat vattenintag om kroppen av någon orsak bråkar! Lyssna noga på vilka signaler den ger och se över helheten.
Att dricka mycket vatten är heller inget någon någonsinn sagt åt mig på rådgivningen.
 
 
 
Idag går jag in i vecka 39 av graviditeten (38 fulla veckor) fortfarande har jag det lilla huvudet uppe på höger sida. Varje kväll när vi sitter och ser på tv brukar jag sitta och smeka lillen över huvudet på magen💗
På Måndag skall jag till rådgivningen, men antar att inget nytt hänt före det och jag känner mig fortfarande inte helt thrilled över att bli igångsatt på Torsdag.
Kommer förmodligen försöka tjata mig till att få komma tillbaka på Måndag istället.
Undrar även om det är pga att Julen infinner sig på Tisdag som de vill sätta igång min förlossning redan den 19?.
Jag menar, ingen av mina pojkar har vägt närmare 4 kg och då har jag alltid fött kring beräknat datum. Skulle bara vilja ge min bebis den tid han behöver och att min kropp själv skulle få avgöra när vi ska föda.
Men men, allting klarnar vell ännu under den närmaste veckan. Ikväll ska vi baka pepparkakshus och se någon mysig film på Netflix.
Obligatoriska Fredagsmyset!
Även jag skall fortsätta med att dricka rikligt med vatten!
 
 
Må så gott, Puss // Sanna.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress