Susanna

Dagens rådgivning samt mina 3 bästa lifehacks just nu!
Inatt sov vi väldigt lite, Alfa och jag. Får vell skylla mig själv att jag vill sitta ett tag framföt tvn och bara låta lugnet svepa mig, efter att alla de äldre barnen gått och lagt sig och klockan vill bli över tolv.
Alfa äter ju, som jag även nämde tidigare väldigt ofta, även tröst, mys och närhet sker ju även det via bröstet vilket gör att hans små tarmar ju måste arbeta konstant. Inatt kämpade vi med lite magnip och han ville inte få ro att somna på riktigt före klockan 06.00 imorse🙄.
Där före hade vi bara slumrat lite, även Aaicii vaknade och ville inte somna om så det blev lite bökigt där ett tag hehhe.
Jag hade lagt som deadline att väcka mannen klockan 06 för att få hinna sova själv ca 2 timmar före Avicii vaknar och jag måste göra mig och bäbis klara inför dagens rådgivningsbesök(såklart så somnar ju Alfa själv tills dess liksom😝)
Anyways. Vi somnar och vad som ALDRIG händer i detta hus händer, nämligen att ingen i huset vaknar före 9.45?!!
Precis just idag liksom.
Var ju bombsäker på att Leevi börjar tassa på där strax efter klockan 06 som vanligt men nepp. Idag var tydligen alla trötta.
 
På mindre än 30 minuter hann jag alltså få mig och Alfa klara och var ute i bilen, det tar ca 15 min att köra in till stan och vi hade tid 10.30 på rådgivningen.
 
Tänkte här i samband med det nämna 3 saker jag införskaffat under tiden jag väntade Alfa som verkligen hjälpt mig massor när det blivit bråttom (och annars också!)
Mina true lifehakcks just nu!
 
Den första är Termosmugg!
Att jag inte införskaffat i en tidigare? Termosar har jag ju, men ingen mugg och denna har verkligen varit en livräddare när tiden bara inte räcker till och man måste iväg. Skönt också när mannen vaknar tidigare och kokar kaffe så finns det kvar till mig direkt i koppen när jag stiger upp.
Man slipper koka själv och vänta.
 
Den andra grejjen jag bara inte fattar att jag inte köpt tidigare är värmepåse!
Min är av märket petite chèri och jag fyndade den begagnat och har verkligen varit det bästa kapet hittills till bebis!
Det räcker med vanliga kläder på bebis och in i värmepåsen och ut i bilen och du slipper de krångliga overallerna och byltena. Åtminnstone än sålänge då bebis är så otroligt liten och allt bara är för stort anyway.
Var verkligen uppskattat när vi kom hem från bb att bara kunna lägga honom i påsen och jag skulle aldrig ha hunnit idag heller om jag hade behövt krångla på honom en massa kläder. För att inte tala om hur arga de små liven blir när man byltar på dom! Nu slipper jag alllt det värsta gråtet.
 
 
 
Den tredje grejjen har jag ju haft ett bra tag redan och ingen nyhet i sig, nämligen lashes!
Hur trött jag än känner mig så är det en lättnad för mig att endå kunna se något sådär fräsch ut, för att inte tala om hur mycket tid det sparar mig. Förutom fransar så använder jag ingenting när det kommer till utseende. Jag har aldrig riktigt tyckt att jag passar i smink och jag har aldrig heller gillat att gå runt och känna mig kletig i fejset haha😄
Små ögon har jag dock, och tack vare fransar så ser jag lite piggare ut💕
 
 
 
 
På rådgivningen var allt bra och lilleman växer fint! Från hans födelesevikt som ju var 3660, gick han ner (som bebisar normalt gör) till 3518, och nu idag vägde han 3580😍.
Även blodprovet gick som en dans och Alfa sussade vid mitt bröst under sticket💗💗
Tacksam för det!
 
 
Nu hoppas vi på en lugnare mage kommande natt. Köpte även hem en napp trots att jag inte rekommenderar att börja använda för tidigt, men eftersom min mjölk har stigit och Alfas vikt ökat bra så tar jag in nappen när jag känner att hans mage behöver få vila lite.💗
 
Kram på er! //Sanna.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress