Susanna

Egentid med alla barnen och väntan på knäppen.
I Fredags fick barnen jullov och på kvällen åkte jag in till city med lilla Aurora för att sjunga julsånger i kyrkan. Hon gillade det verkligen och följde fint med i sånghäftet och orkade bra under hela evenemanget. Även Auroras avdelningsföreståndare på dagis medverkade i själva kyrkokören och vi råkade träffa på några kompisar från dagis också, så på det viset blev allt ännu mer spännande!😄
 
 
 
Jag njöt verkligen av att få spendera lite tumistid tillsammans med min lilla tjej. Hon börjar ju bli i den åldern att man faktiskt kan börja föra vettiga samtal med henne (även fasst jag älskar de ovettiga också precis lika mycket😍!)
 
Igår Lördag hade jag tänkt åka till det lilla gymmet på simhallen, men kroppen och magen beslöt annat för mig. Mina sammandragningar kommer ibland mycket tätt och hela magen kan vara som en sten mest hela dagen. Så istället blev det en promenad med familjen och barnan storstädade sina rum ordentligt inför jul.
Efter det hade jag planerat in även lite tumistid med mina äldre tre filurer, så efter en lätt lunch bad jag dem att klä på sig och gå och sätta sig i bilen.
Sedan körde vi åter in mot city och överraskningsbio. Nyaste Sune-filmen hade premiär igår och jag överraskade barnen med att vi fyra, Leevi, Lilja, Lionel och jag åkte och kollade på den!💗
 
 
 
Nu har alltså alla fyra fått lite egentid tillsammans med bara mig. Något jag kände att jag ville unna oss innan lillebror föds och jag är mera "fast" igen.
Avicii är jag ju rätt så attached till fortfarande, så extra egentid med honom behövs nog inte haha..😄
 
Nu väntar vi nog alla på att mini skall besluta sig för att komma ut endå! Två dagar till julafton och spänningen stiger, för om det är någon som ska föda på självaste Julafton så är det vell jag?!!😉
Inte gör det ju saken bättre heller att alla är hemma och vaktar mig minst sagt hela tiden.
Så fort jag rör mig, stannar liksom tiden och alla avvaktar ifall det smäller nu och mitt vatten går haha😆
Barnen vill såååå höra/ vara med om när det händer och jag känner mig bara som ett freak som alla vill att ska spricka!🙈
 
Jag måste medge att jag själv också börjar bli rejält trött nu. Ryggen värker av den stora magen och jag kan knappt gå rak mer på grund av utrymmesbrist helt enkelt. När bebis har rave-party i magen tror jag seriöst att jag skall gå av på mitten!
 
Det skulle ju vara skönt med en julafton utan den känslan om vi säger så. Kunna äta och njuta av julmat. Kunna vara med och vaken, inte ha ont i ryggen.
Men som sagt så är det inte upp till mig.
Än måste jag koka knäck och paketera in julklappar, små förberedelser inför självaste Julafton.
Annars har det nog inte infunnit sig en gnutta julstress i detta hus inte!
Det skulle aldrig falla mig in. Trots att vi får lite folk över på Jul.
Som bäst får man ta en dag i taget, en timme i taget, and make the most of it.
Och vet ni vad?
Sanningen är att det faktiskt är rätt så skönt......... carpe diem-klischè, alltså!
 
Puss & Kram // Sanna.
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress