Susanna

Dagen jag föll ner på knä inne på rådgivningstoaletten.
Jag tänkte helt försena mig idag morgon. Låg länge och gosade med Avicii i våran säng och sölade framför kaffekoppen, visste att jag hade tid till rådgviningen kvart före tio men trodde inte att klockan rusat iväg så pass.
Fick bråttom och resten av kaffet fick hänga med i termosmuggen.
Allt gick bra på rådgivningen, magen växer fint och liten mår bra där inne 💗.
Vi antog att han fortfarande låg med huvudet uppåt ( min nuvarande rådgivare har aldrig kunnat säga hur han ligger😏) men när vi lyssnade på de härliga hjärtljuden hördes dom endå rätt så lågt nere på magen.
Jag hade tur, för rådgivningsläkaren råkar alltid vara på plats på Måndagar, så jag fick göra en instickare för att snabbt bara kolla med ultra åt vilket håll bebis egentligen ligger (min värsta fasa var att han lagt sig helt på tvären!)
Men ack när vi kollar så konstaterades det där och då att han äntligen har svängt sig med huvudet neråt!!😍
Jag tänkte först inte tro det!
Har ju nästan helt ställt in mig på att föda i säte, förutom en liten gnutta tro och hopp som alltid funnits där, men nu äntligen i vecka 38 + 4, en vecka kvar till beräknat, så ser det ut som att lillebror äntligen lagt sig tillrätta!
Och nog har det varit vilt i magen! Det har han ju varit hela tiden, och nu hoppas jag bara för allt i världen att han inte ska svänga sig igen!🙈
 
Jag ringde till Lojo som jag annars också hade tänkt göra idag, de vill fortfarande att jag kommer in på Torsdag som planerat.
Dom vill kolla en gång till om han fortfarande ligger rätt då ( och kanske endå vill försöka övertala mig till igångsättning, who knows?! Fick åter lite det intrycket😑)
 
Jag kan inte sluta tänka på, ifall jag hade gått med på att försöka vända på bebis med våld i vecka 37 som läkaren i Lojo promt ville att jag skulle göra.......åter tackar jag migsjälv för att jag litade på min egen instinkt och på att min kropp vet vad den ska göra. Jag har ju känt hela tiden att jag inte vill skynda, inte ha några konstigheter. Låt mig och mitt barn ta den tid vi behöver, låt oss vara.
Jag tackar gudarna, migsjälv, universum!
 
När mitt rådgivningsbesök var över gick jag raka spåret in på toaletten, föll ner på knä och grät en glädjetår😂.
Är så stolt över att jag stog på mig redan från början, är så tacksam över att min lilla bebis lagt sig tillrätta, redo att möta världen💖
Tack för all pepp ni sänt mig! Det har boostat mig massor.
Vi kvinnor är fantastiska!
 
Jag vill även påminna er alla andra om att också stå på er! Ingen känner dig så bra som du själv gör. Lita på vad ditt innre säger åt dig, lita på magkänslan. Lyssna på vad din kropp och själ försöker berätta!
Alltid!
 
Låt oss nu hoppas på att han hålls med huvudet ner och vill titta ut snart!!😍
 
Puss//Sanna.
 
TIDSTJUVEN

Yes!!! Härligt att bebis äntligen svängt på sig :D <3

Svar: jaaaa, tack, visst är det?!😍🙏
Susanna

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress