Susanna

När det krockar.
Har varit en lite tystare dag på mina sociala kanaler idag, orsaken är att mina tre äldre barns pappa kommit ner till Nyland för att prata med barnen om händelsen som ägde rum senast dom var hos honom på sommarlovet.
Jag vet inte hur mycket jag vågar gå in på ämnet utan att kränka mina barn på något sätt. Jag försöker mitt bästa med att avlösa endast mig själv och min egen frustration.
En sak är i allafall säker, och det är att det märks här hemma att barnen åter spenderat en liten tid tillsammans med sin pappa. Mina annars så duktiga, snälla och respektfulla barn förvandlas rätt snabbt till otacksamma grimaserande varelser som är korta i tonen när jag tilltalar dem.
Givetvis har vi första skolveckan förbi och barnen är mycket trötta, så det hela krockade ju rätt ordentligt, dethär med att dra upp midsommaren tillsammans med fadern och just nu.
Jag känner att det kan ibland vara oerhört svårt att dra en gräns för vad som är okej och vad som inte är det då det kommer till konflikter med barnens biologiska pappa.
Ibland skulle jag vilja blanda mig i, avbryta och "make my point" och säga att "såhär gör man inte!"
Dethär med att "köpa"sina barn till exempel. Är det att okej?
Om man säger "förlåt" först och mutar efteråt? Är det mer okej då?
Men hur jag än försöker så kommer jag aldrig att kunna undvika det faktum, att barnes pappa alltid kommer att vara osammarbetsvillig gentemot mig när det handlar om barnen, och de enda som hamnar i kläm är ju, just precis......barnen.
Jag tror jag pratar för alla som någon gång, av olika skäl lämnat en man som man har barn med då jag säger att,
Vi betalar ett högt pris med hög ränta, livet ut!
Aldrig är det ju kul å bråka. Speciellt inte när man endå delat ett helt liv tillsammans en gång, samt skapat nytt liv tillsammans. Små liv som knyter oss samman för evigt och som verkligen borde överskrida vilket hat som hellst.
Men alla kan ju inte se på saken på samma sätt.
 
Nu tar vi trots allt helg, med mysfredag och massa gott, hela min stora lilla galna familj som jag älskar mest av allt.
 
Ett speciellt tack till min nuvarande klippa och stora sanna kärlek💗 Att du orkar med mig, med oss, älskar oss och värnar om oss. Du förklarar, tröstar och vakar, även fasst du själv ej minns när du senast skulle ha ätiti eller sovit.
Vad vore jag utan dig?!
Kram alla💞//Sanna
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress