Susanna

Last couple of days...
Blev visst några dagar ofrivillig tysthet här på bloggen. Dagarna dom bara flyger iväg ibland och de senaste nätter har lillman sovit väldigt oroligt. Jag vet inte om det är större tänder bak i munnen som är påväg eller om det pågår en utvecklingsfas. Han har börjat försöka klättra upp överallt och jag undrar om det kan vara det som spökar nattetid just nu.
Han har praktiskt taget sovit rätt så oroligt ända sedan vi kom hem från Sverige.😕
 
 
 
Sedan måste jag fråga er kära läsare angående en sak. När var det man får första kallalesen till tandläkare för bebis? Jag minns inte hur gammal Aurora var, bara att hon ej hade många tänder och att hon fortfarande hade nappen i munnen.
Det bara slog mig härom kvällen att vi ej fått någon kallelse för lillis ännu, och att om det kan ha å göra med att han ej är registrerad ännu?
Blir åter så less på allt sånthär när man börjar fundera på det igen, men nu är det faktiskt frågan om det kan vara därför vi ej fått kallelse till tandundersökning ennu?!
Är det något annat jag också kan ha missat som inte anlänt till oss pga detta?
 
Torsdagen blev endå en fin dag! Mannens födelsedag och barnens iver på att få ge sina presenter💖
vi kalasade hela eftermiddagen efter att barnen kommit hem från skolan och på kvällskvisten åkte vi ner till bryggan för att shoota mannen lite i sin nya kostym för att kunna skicka in till Suitopia för marknadsföringsmaterial.
Han blev ju utvald till "Model of the month" här för ett tag sedan och belönades med en valfri kostym som de nu också önskade bild på😍
 
(Smått nöjd över att han är min alltså?!😍 Smälter ju!)
 
För övrigt går vardagen i sorteringens, hemsysslor och träningens tecken. Håller strongt på att försöka hålla i tider och rutiner för jag märker verkligen att det hjälper mot stressen jag kan känna ibland! Alla saker har sin tid, för tiden är det viktigaste och värdefullaste vi har!
Vecka 23 är vi inne på just nu och kunde inte njuta mer av denna graviditet!💗 Mår otroligt bra och känner mig lätt och stark (fortfarande)😘
 
Njut nu av Söndagen kära läsare och gör saker som ni verkligen tycker om!
Kram//Sanna
 
Anonym

Vid 2 år är första kontroll av tänder hos tandhygienist 😊

Svar: Så sent?! Kanske det är olika beroende på vilken kommun man bor i? 🤔
Susanna

Anonym

Har för mig att kallelse kommer vid 8-9 månader. Åtminstone var vi med min yngsta i april och då var hon 9 månader. Kommer ju nästan en månad i förväg också.

Dom får väl uppgifter från magistraten...

Svar: Jag vill också minnas att det var ngt sånt jo! ☹️
Susanna

Anonym

Det första är väl inte ens en koll i Raseborg. Utan bara upplysningstandskötare. Som bara pratar. Så den kallelsen borde ni nog fått.

Svar: Och precis den har vi inte fått pga att han ej ännu inte har ett förnamn registrerat 😞
Susanna

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress