Susanna

FF´s som i foglossning & förvärkar.
Märkligt hur fort det kan svänga egentligen?!
Imorse vakande jag precis som vanligt, eller, lite bättre faktiskt!
Aurora vakande först och kom in till mig (mannen hade redan stigit upp med skolbarnen) sedan vaknade lillis i spjälsängen brevid och fick komma över och gosa med oss. Där låg vi sedan alla 3 (eller rättare sagt fyra💗) och pratade och kramades i säkert en halvtimma.
Detta var såååå magin för dagen!
Sedan steg vi upp och åt frukost och efter det skulle jag damsuga.
Det var då jag märkte en konstig sorts smärta "där nere".
Ungefär som om man hade ett stort blåmärke mellan benen och varje gång jag tog ett steg och förflyttade vikten från ena foten till det andra kändes det som att någon tröck mot blåmärket.
 
Är detta vad folk kallar "foglossning"?
 
Jag ville bara gå ut och sätta mig med ärslet bar på en stor snöhög ungefär hahaha...😂
Som tur var varade det inte hela dagen, men istället blev jag överraskad av de första riktiga förvärkarna för denhär graviditeten denna eftermiddag.
Efter att ha städat, åkt in till city och handlat samt hämtat upp ett par plagg jag fyndat på loppis online till lillis, lagat mat och käkat gick jag och slängde mig i soffan för att läsa lite en stund och efter ett tag kände jag bara hur magen blev alldeles stenhård och sned.
 
Oh my, tänkte jag! och mindes hur jobbigt jag hade med förvärkar under min förra graviditet.
Jag avvaktade en stund, för hade nämligen tänkt åka till gymmet och träna axlar ikväll. Men efter att ha slappat en god stund och förvärkarna endå höll i sog beslöt jag mig för att skita i resten och gå och lägga mig och dåsa en stund.
Gymmet finns kvar senare också, och med tanke på att jag ej ännu haft sammandragningar under denna graviditet tog jag det som att det fick räcka för idag.
Nu efter att jag sovit en stund har sammandragningarna tack och lov lugnat ner sig, men jag har endå bestämt mig för att endast slappa resten av kvällen och låta mannen sköta de resterande kvällsbestyren.
Jag bjuder istället på bilder från våran fina stund ute på Ramsholmen där vi hängde igår efter skola och dagis!😍
 
 
 
 
 
 
 
 
Ha en skön kväll alla!
💓//Sanna
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress