Susanna

Det som verkligen betyder något.
Imorgon är det mannens födelsedag. Vi råkade hitta en gemensam present som han önskat sig redan när vi befann oss i Sverige och utöver det hade jag inte tänkt mig så mycket mer. Vi ska baka och skämma bort honom såklart, men i presentväg hade jag tänkt att det blir bra såhär.
Jag blev rätt snopen när Leevi kom och drog mig i armen i Måndags in på sitt rum! Där visade han mig sedan ett armband som han hade gjort alldeles själv i skolan och undrade om M skulle tycka om det? Det är rött, vilket ju är mannens favoritfärg och mina ögonen blev alldeles blanka kände jag💖
"Han kommer älska det!" Sade jag.
 
Efter min sons fina gest var det Liljas tur. Vi åkte in till Lindex här om dagen och kollade in lite kläder som var på rea och efter det skulle jag snabbt via affären. Lilja hade ynka 2 euro kvar av sina egna pengar med sig, och kom sedan till mig och bad om råd i affären på vad hon kunde köpa till M för sin sissta peng till hans födelsedag?
Vi resonerade lite och tillslut blev valet en fin handkräm. Mannen har ofta torra händer eftersom han jobbar så mycket och Lilja tyckte då att en handkräm vore bra!😍
 
Idag fick jag äntligen en liten chans att hinna paketera in barnens fina presenter då mannen är borta. Då var det Lionels tur. Han som inte hade några egna pengar kvar tog saken i egna händer och såg till att börja klippa och färglägga en ballong som han själv ritat.
Också den röd såklart!
På ballongen klistrade han sedan ett stort "grattis" och så beslöt han sig även för att han vill ge sina sissta lakritspipor han köpte på båten från Sverigeresan i present.😭
 
Får jag lov att bre på lite om hur fina barn jag har litegranna?!
 
Ni vet när man tvekar. Som man ju som förälder gör.....rätt så ofta. Man undrar och vrider och vänder. Gör man tillräckligt, är barnen lyckliga och skulle man endå kunna göra lite mera trots allt??
 
Min man oroar sig ju ständigt för att han skall "räcka" eller " duga" för mina barn, såsom hans egna ju tar honom för. Han fruktar jämt för att han ej är tillräcklig.
Jag hoppas han kan lugna sin själ lite, i och med denna veckas fina födelsedagsförberedelser från barnens sida.😊
Dessa små handlingar som betyder så mycket............som betyder allt!
Nu kan vi knappt vänta på att få börja fira och jag ser sååå fram emot morgondagen!💝
 
Godnatt//Sanna
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress