Susanna

SuperMåndag!
Fän vilken bra "flow" det har varit idag! Ni vet kanske då allt bara rullar på, man orkar grymt bra och den ena saken löper av den andra utan att man behöver anstränga sig destu mera.
Började med att köra Aurora till hennes första ordentliga dagisdag. Det var en smått nervös stämning i bilen påväg in till stan men jag satt på radion och så sjöng vi lite ikapp och det blev genast lättare. Glatt gick hon med i leken och jag kunde åka hem och träna med gott samvete.
Körde en riktigt nice cirkelträning för ben och axlar idag, ni kan kolla alla övningar jag gjorde för axlarna på min INSTAGRAM  gå gärna in och följ mig där! Kommer mycket tränigstips och råd både under och efter gravidiet, mycket kost och så självklart familjegrejs💗 Idag gjorde jag alla övningar 10-12 reps och 4 serier/övning, brände jättemysigt i deltsen kan jag lova!
Efter träningen hadde jag ju självklart bra med energi och tur var vell det för nästan direkt efter att jag tränat färdigt var det dags att igen åka in till stan för att möta upp Lionel för hans hälsogranskning på skolan, han skulle även få vaccin och fasstän sprutan nog gjorde ont tog han det som en riktig man.
Allt bra med honom i allafall och växer så det knakar även om det går helt på hans egen kurva. Syn och hörsel var också alldeles prima.
Här emellan hade vi ca 1 och en halv timme före vi skulle hämta Aurora från dagis igen så vi satsade på att ha riktig tumistid bara Lionel och jag. Det blev en glass ( Såklart ) och så åkte vi till biblioteket och fixade Lionels nya lånekort och lånade även en bok. Sedan gick vi ner till läsesalen och jag bläddrade igenom Fredagens dagstidning och så läste vi tillsammans i Lionels bok som han lånade. Det var ett tag sedan jag fick chansen att spendera ensamtid med honom så det var verkligen kul att få kvalitetstid med grabben!
Efter att vi kommit hem har eftermiddagen bestått av matlagning, läxläsning, tvätthängning och diskplock.
Som jag redan anade på förmiddagen och mitt "flow" som jag hade fick jag betala tillbaka genom att ligga med rejäla sammandragningar ca timmen efter maten, huhhuh vad det jobbar på i magen kan jag säga. Som tur känns det bättre nu. Kan bli så frustrerad bara och tycker att vattnet lika gärna kunde gå då när man väl kämpar med de fördömda förvärkarna.
Anyways så har vi hafft en jäkla bra Måndag hela familjen, inge större bråk eller gräl eller kaos...åtminstone än sålänge, än ska man få alla i säng hehhe (best part of the day,,,NOT)
Men tacksam är jag över denna Måndag och det är bevisat att det inte alls behöver vara veckans värsta dag!
Inställnigen är allt!
 
Lillstrumpan ready to rock imorse! Hon var så ivrig alltså och skulle promt bära allting själv till bilen💖
Å jag med mitt flow bestämde oss till och med för att ens försöka se anständiga ut vad gäller klädsel.
Å svart slimmar ju alltid till figuren............said no pregnant lady ever!😂
Idag har jag även varit fru Mäkelä i 6 månader, tiden går snabbt när man har roligt.....eller är på smällen?!
Grattis på oss!
Puss & Gonatt//Sanna
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress