Susanna

Dagens Photoshoot.
Gjorde en förfrågan på min insta story tidigare idag om ni skulle vara intresserade av att veta lite hur jag förbereder mig inför en photoshoot, det verkar ni, så här ska jag lägga upp några grejjer jag brukar tänka på inför en plåtning.
1. Jag tränar alltid kvällen/dagen före. Okej, i och för sig tränar jag nästan varje dag i veckan (förutom idag, idag prioriterade jag morföräldrarna istället) men absolut dagen innan en fotografering! Detta gör att ämnesomsättningen hålls igång och speciellt i denna värme hjälper det att undvika att du sätter på dig vätska.
2. Jag äter inget som hellst socker hellst några dagar innan eller senast dagen innan en plåtning.
Socker är alltid bad! Din hy blir grådaskig, mörkare ytor under ögon samt runt munnen och du kan hemskt lätt bli svälld inte minst runt magen och ansiktet, dels om du ätit socker föregående kväll innan en photoshoot kan det vara att ditt blodsocker lätt kasstar nästa dag och ditt humör är ostbilt. Ingen bra kombo under en dag där tålamod verkligen kan behövas ibland.
3. Jag vaknar alltid tidigt! Idag var jag uppe redan vid 8.00 och kände mig pigg och kry, inga svullnader eller trötthets-syndrom som jag lätt kan få runt ögon etc om jag sover för långt in på morgonen. Kroppen hinner vakna ordentligt och du hinner även äta en eftertänkt bra frukost och ta en morgonpromenad om så önskas.
 
Förutom dessa små men för mig viktiga punkter och rutiner gör jag nog inte så mycket annat.  Om du lever ett genomsnittligt hälsosamt liv, tänker på vad du äter, rör på dig och framför allt...... känner att du är där du vill vara i livet tror jag detta lyser igenom de flesta filter på kameralinssen. En lycklig person som tar hand om sig och mår bra är nästan alltid vacker och lycka är ju verkligen det vackraste som finns tycker jag!
 
 
 
 
 
 
Jag hade verkligen jätte trevligt idag, trots att värmen var på tok för hög och ändå hade jag bara ett lakan på mig 😄 det kommer bli flera fotograferingar nu under de närmaste veckorna med lite olika landskap och ideer.
Känns roligt att stå framför kameran ingen!
 
//Sanna
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress