Susanna

Gratis tandvård för gravida.
Visst, ellerhur är det så att alla gravida i Raseborg är berättigad ett besök hos tandläkare helt avgiftsfritt?! Såhär var det åtminnstone då jag väntade Leevi och Lilja! 
Idag när jag var färdig blev jag med en icke önskad räkning i handen på 70€ 😫
Allt för lite tandsten?!
Snälla säg mig att min tandläkare missat och att det är JAG som har rätt här nu (räkningen befinner sig nu bland mina icke-sexiga underkläder så mannen omöjligt kan hitta den före jag rett ut dethär!)
Jag som lovade att jag inte skulle slösa idag och var så nöjd över mina rea-fynd till lillen i magen som jag hittade på Lindex.
(null)

Så, mina  trogna läsare och räddare i nöden, hur är det nu när det kommer till tänder och graviditet?
//Sanna
Maria

Hej igen.

Det var jag som tipsade om Lndex och Onyx, namnet mitt blev borta.
Ring mödrardg och kolla saken, har inget minne att det är gratis fick tredje pojken för tre år sedan. Kollade i mina rdg papper från tre år tillbaka och där står det nog att man måste betala som vanligt...

Hälsn. Maria

Svar: Men bajs då..... jag som tyckte mig vara bombsäker 😫 men tack Maria!
Fitspiration By Sanna

Anonym

Minns jag rätt är själva granskingen gratis men om det behövs ingrepp kostar dom

Svar: Just.... kanske det var så det var? 🤔 måste nog ringa och höra efter hur det riktigt står till im! 😊
Fitspiration By Sanna

Anonym

Hej! Jag ha just fått barn och tyvärr är det inte gratis mera, utan du har endast förskörsrätt i köandet.. Iaf enligt min rdg-tant och pappret jag fick av henne när jag skrevs in på mödrardg.

Svar: Då har det alltså ändrat. För är helt säker att jag inte betalade då när jag väntade 1:an. Well, well.... fram med plånboken bara 😅
Fitspiration By Sanna

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress