Susanna

Den dyrbaraste presenten!
Näst i tur har vi Lilja som blir 11 år. Närmare bestämt imorgon ( ni kanske kommer ihåg att jag nämnde att vi firar födelsedag minst en gång i månaden nu till och med nästa år?😆)
På Fredag kommer jag att hämta upp Lilja direkt från skolan och tillsammans styr vi sedan kosan mot Lojo och lite shopping bara hon och jag. Tjejen önskar även att vi ska äta sushi och så vill hon ta ett till hål i örat.
Även jag måste inhandla ett par plagg inför en plåtning nu inkommande helg!
Mer om det senare.
 
Jag tycker det är härligt när barnen vill åka iväg och göra något istället för att önska sig saker. Jag försöker verkligen begränsa antalet leksaker och "onödigt" bråte som bara vill stå och samla damm efter ett par dagar och ungarna tappat intresset. Istället åker vi iväg och går på bio, käkar på resturang eller bowlar. Dessa stunder behåller dom sedan i minnet, och alla kommer ihåg vad vi gjorde tillsammans på deras födelsedagar. Ingen har hittills kommit ihåg vad för saker de har fått eller liknande.
 
Dock finner jag det svårt att få andra att förstå detta?! När någon frågar vad barnen önskar sig brukar jag säga att de antingen vill ha en slant då vi ju alltid åker iväg och gör något, eller så säger jag att "hitta på något med henne/honom".
Bjud dem på cafe, unna en tur till simhallen, eller gå bara en promenad och unna all din tid enbart för henne/honom.
Personerna blir nästan obekväma till mods och varje år kommer de endå med en grej inslaget i papper. 
Det får mig att tänka, är det faktiskt så svårt att unna någon av din tid?!
Vad är det vi inte förstår att "tid" är det mest dyrbara vi kan ge våra nära och kära.
Det dyrbaraste vi kan ge våra barn.
 
 
 
 
Jag ser vekligen emot Fredagen och tumistid med min älskade tjej.
Vi kommer även självklart att köra en Youtube från våran dag också, så kan vi återuppleva dagen om och om igen😍
Visste ni att Lilja också har instagram?
Ni finner henne på liljafelicia09 om någon skulle vara intresserad av att gå in och kika.😊
 
Nu ska jag återgå till mina vardagliga sysslor. Tvättberget har växt sig större än hela vår säng. Där märks det verkligen att Aurora börjat dagis igen! Får köra upp till 3 maskiner per dag för att hänga med i antalet smutsiga plagg från både dagis och skola.
 
Ha en fin Onsdag hörni!💗
//Sanna
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress