Susanna

Highlights från helgen.
I Söndags var det alltså säsong öppning för oss i Amerikansk fotboll.
Det var även min debut match för jag har aldrig någonsin tidigare tävlat inom denna gren.

Om jag var nervös?

Jag anlände först på plats, vilket var rätt skönt för jag fick omklädningsrummet för mig själv i ett tag.
Gick av och an och försökte förbereda mig mentalt innan alla lagkamrater stormade in genom dörren.
Efter det var det dags att klä på sig all utrustning och tejpa diverse handleder och fingrar. Musik för att bygga upp rätt stämning ekade i hela rummet och korridoren.
Trots det var det skönt att komma ut på gräsplanen. Jag som endå är rätt ljuskänslig tycker om att samla tankarna i tystnad och kände att den största spänningen släppte när jag kom ut på planen.
Även motståndarna anlände vid denna tidpunkt.
En och en gick dom av bussen, även dom med ekande musik från en jbl spelare. Jag insåg att jag inte bara är minst till kroppsbyggnaden i mitt eget lag, utan även motståndar laget var dubbelt så grova som jag haha. 😂

Sedan var det dags att börja värma upp, dra genomgång av kickoff och kickoff return och sedan kasta mynt om vem som får inleda matchen.
Vips var det igång och sedan gick allt väldigt fort!
De första gångerna man får sig en rejäl smäll blir man lite chockad, men sedan gör adrenalinet sitt och man (om man är jag) blir arg och vill ge tillbaka.
Fick in en bra tackling och jag var ensam med två motståndare för stunden.
Det lever jag länge på!










Vi förlorade matchen. Men vi är få som tävlar då många är skadade denna säsong. Plus att vi är två som är helt nya med endast några månaders träning bakom.
Hela laget gjorde ändå en bra insats och vi kämpade ända till slutet.
Jag hade ju turen att få mens precis passligt på Söndag också. Det påverkade inte vid själva tillfället men har nu endast sovit och ätit i två dagar i sträck.
Finns inget slut på denna trötthet!😴
Har tagit järn tabletter under hela mensen men tror det inte riktigt vill räcka till.
Ingen ytterligare träning har det heller blivit den här veckan. Min höft ömmar fortfarande och fokus ligger enbart på vila och återhämtning inför nästa match uppkommande helg.
På Lördag bär det av mot Seinäjoki och spela mot crocodiles.
Start från Lojo klockan 06.00 på morgonen och hemma ca 23.00 på kvällen.
Detta är första gången jag kommer vara borta från lilla Alfa hela långa dagen och är lite nervös över hur det kommer att gå.
Jag kommer ju måsta ta bröstpumpen med mig också, för att undvika att brösten blir överfulla med mjölk.
Men, det borde gå.

Hur som helst så kände jag att jag njöt på planen. Nu gäller det bara att finslipa min teknik och ta bra vinklar så att jag får in mera tacklingar.
Ja, och sova i två år till!

Chia'o!
❤️ Sanna
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress