Susanna

Join the movement.
Vaknade upp med fantastisk energi idag morse TROTS det förfärliga vädret. När detta väl händer är det ju viktigt att tänka tillbaka och ta vara på de saker som kanske bidrog till detta strålande humör!
Bland annat så åkte jag och tränade igårkväll, träning bringar ju energi och endorfiner till kroppen så ett senare överkroppspass på gymmet tror jag verkligen bidrog till detta.
Sen så hade mannen ställt klockan lite tidigare än normalt denna morgon, vilket gav oss en extra halvtimme att bara ligga och kramas lite extra före morgonens måsten. Detta fyllde min själ med massa good vibes och var både glad och harmonisk då vi sedan klev upp💗.
Inte långt efter det, var det dags för att ta ut doggarna på en liten morgontur, passade imorse på medans Lilja åt frukost och lillis ännu sov och TROTS piskande regn och vind kände jag på något vis att det var överraskande uppfriskande! Blev ingen lång promenad, bara upp till skogsbrynet och tillbaka, men denna lilla gnutta frisk luft direkt på tidiga morgon fick tydligen fjutt på energin den också.
Efter att alla barnen ätit frukost och jag fått iväg skolbarnen (förutom Leevi som fortfarande är hemma och vilar) var det dags för mamma-mig att käka frulle.
Jag passade på att laga min basic-omelett hög på fett och proteiner, det absolut bästa för din hjärna att börja dagen med!
För att inte tala om att jag tillredde mitt heliga "fettkaffe" imorse också, detta låååångt före allt det andra, så redan då fick mitt lilla huvud alla ingredienser den behöver för att starta dagen på ett fantastiskt sätt.
 
För att komplettera listan alltså, för att få börja en dag på glatt humör och med strålande energi behöver du alltså;
 
-motionera regelbundet
-fettkaffe
-kramas
-4 minuters powerwalk oberoende på väder
- en proteinrik samt fettmättande frulle
 
Om ni är sugna på att verkligen känna stor skillnad och kanske få till stånd magnifika saker på det personliga planet så rekommenderar jag varmt att köra åtminnstone något utav dessa steg i 1-2 veckors tid. Jag lovar, INGEN kommer ångra sig!😍
(mer bilder av våran morgon samt frukosten finner ni på min insta-story fitspiration_by_sanna)
 
 
 
Idag har jag åter mannen borta hela dagen ute på ett bygge i Åbo, om jag inte vore gravid (igen) och för mängden kramar imorse kunde man nästan tro att han inte tyckte om mig hahhaaa...😂
Men trots det och att vädret ordagrant suger så kvittar det. Vi ( Aurora, jag och Leevi) ska nämligen baka en storsats med kanelbullar idag.
Plus så är det Fredag imorgon, så vem klagar?!
 
Sisst men inte minst en bekännande momsplaining;
Ni vet när man har en sjukt gnällig och febrig bebis och låter därför ungen självklart leka med din 300 euros telefon som verkar vara det enda som hjälper för stunden och decibellnivån äntligen sjunker under 120dB?!
Tja, problemet uppstår ju när du väl ska ta tillbaka din telefon igen och du hajjar att du typ gått och gjort bort dig totalt när du gav bort den från första början.
En bild på det ögonblicket kan mer eller mindre se ut såhär;
 
Min bebis första selfie och han är snart 1 år gammal.
 
Puss//Sanna
 
Tiina

Åhh jag älskar din blogg, den är så jordnära och härlig. Du är en riktig lejon....neeeeej panterhona som tar så väl hand om dina barn. Skulle alla vara som du....
Måste änså fråga om en skitdetalj i dagens inlägg - powrwalk 4 min . Nog måste man väl gå lite längre än så. Annars sku det passa till och med mig :-) :-)

Svar: Nämen alltså mitt hjärta😍
En sådan underbar kommentar?!💕 Du måste ju vara världens finaste typ du med!!😄

Ja, alltså om du vill uppnå ”ytliga” mål om man får säga så 🙄 då är det nog 30 minuters powerwalk som gäller...... men för att enbart få en riktigt superbra start på dagen och innre harmoni/välmående så är det bara ut och andas och lapa in naturen en liten stund som räcker.
Idag hade jag endast 4 minuter och då gäller det att ”make the most of it”!😍
Massor med kramar till dig och framför allt, tack!❤️
Susanna

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress