Susanna

Tandsprickning.
Jag vet inte hur många inlägg jag har påbörjat men som alltid fått lov å avbrytas hehhe.....  för såfort Avicii ser att jag öppnar datorn lägger han på sitt "terrosist-mode" och ingenting blir till någotning.😅
 
Avicii har nya tänder på gång, jag är inte helt säkert på hur många som är påväg men åtminnstone 2 stycken sprack igenom tandköttet på en och samma gång. I och med det är han snorig, lite gnällig mellan varven och väldigt lös i magen. Nätterna har trots det gått förvånadsvärt bra. Vissa nätter vaknar han och är gnälligare och jag antar det var de nätter som tänderna sprack igenom. Förutom det har han varit nöjd när jag gett honom nappen och snabbt somnat om.
 
Lite klurigt i dessa tider att vara säker på om det verkligen gäller tänder eller om bebis håller på att bli sjuk.
Tänkte i allafall lista några saker på vad som kan vara avgörande för om det är tänder påväg och inte en förkylning ifall att någon annan känner sig osäker!
 
1. Snuvan på bebis är rinnande och genomskinligt och inte gult och tjockt.
2. Bebis biter och har gärna saker i munnen samt DREGLAR!
3. Magen blir väldigt lös och bebis bajsar även ofta.
 
Dessa tre egenskaper är ganska vanliga när det är frågan om att tänder är påväg. Även feber är ju inte ovanligt eftersom bebisens immunförsvar sänks en aning vid tandsprickning. Oftast är ju barnet trots allt piggt och "sigsjälv" vid tandsprickning då han/hon istället vid förkylning kanske sover mycket, gråter och är hängigt.
 
 
Denna helg har Leevi haft en kompis på sleepover och mannen haft fullt upp med att skruva på bilen. Jag har alltså donat på med mitt tillsammans med de mindre barnen vid sidan om. Passat upp på pojkarna med mat och snacks och bakat mockarutor.
Både Lördag och Söndag har jag även gått långa promenader med vagnen vilket varit en skön avstickare för att ladda energi då huset åter varit fullt.💛
 
 
 
 Jag hoppas även att eran helg varit fin och fylld med värme och kärlek (och mockarutor haha😍)
En ny vecka har kickoff imorgon igen och jag känner mig mer motiverad än pålänge, en härlig känsla tycker inte ni?!!
Tränade bland annat 3 dagar i rad förra veckan, vilket kändes otroligt bra! Sedan hade jag även ett otroligt inspirerande samtal angående jobb också, vilket innebär nya vindar i seglen samt iver som ju synns både till vardags och på gymmet.
Vad är inte bättre än det?!
 
Puss på er sålänge! // Sanna
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress