Susanna

Sommarlov, på gott & ont!
Vi hade en skön dag tillsammans igår. Vi åkte ut till skåldö och vidare till fåfängön och sagostigen. Barnen tyckte det var superskoj, speciellt när mamma såg en orm (eller var det en ödla) fick panik och sprang nästan enda ut i sjön med ett fasligt liv. Resten utav vandringen gick ut på att kasta kottar i olika storlekar kring mig för att se om man får till stånd samma crazy reaktion igen 😂
Karma utgjorde dock sin andel och en fågel fick fnatt och dök Leevi rakt i nacken 😳, efter det var det min tur att skrika "akta fågel" var och varannan minut för att få Leevi att dyka ner i blåbärsriset hahhaaa🤣😍 familylöööve!💖
Sånt skoj när vi åker ut på utflykt.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Även skolbarnens far anlände till Ekenäs igår, vilket ju triggat igång lite spänningar här och där. Igen har jag jättesvårt med kommunikationen och är rätt så nervös över att barnen åker iväg imorgon. Sommarlov på gott och ont minsann.
Jag känner ju åter att jag verkligen skulle behöva få ladda batterierna lite, och få äran att ta det pikkulite lugnare i ett par veckor. Sedan så vet jag att det kan bli ett rent hellvete med ledsna ungar som ringer nonstop dygnet runt i en månad........ jag vill ju kunna njuta av tiden enbart med Aurora och lillis, men om det vill sig så innebär det enbart ännu mera stress.
Får se får se.
Vad jag dock hade tänkt unna mig är en helt ny sommarbok!
Något som varken har med träning, fakta eller något realistiskt att göra med. Jag vill bara sväva bort i en fantastisk historia liksom! Gud vad jag saknat det!!
Har ju varit rena bokmalen förut, och hade tänkt försöka ta upp den biten litegranna igen denna sommarför jag känner verkligen att jag behöver det!💗
Jag har ett möte inne i city klockan 13 och hade tänkt göra ett besök till bokhandeln efter det. Jag hoppas på att kunna hitta något bra i lilla Ekenäs.
Har ni förslag på bra sommarläsning??
Är så länge sedan jag varit insatt så undrar om det finns något jag missat 😊
 
Annars är det Fredag och vi ska baka rabarberpaj😋 vad ska ni göra?
Puss//Sanna.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress