Susanna

Kalas kalas!
Vår lilla Aurora blev 4 år i Lördags. Detta har firats så gott som hela helgen!
I Fredags ringer min svärmor från Österbotten och meddelar att dom är på väg ner till Ekenäs för att överraska Aurora till hennes födelsedag. De hade nyligen köpt en husbil och kom ner och övernattade i den på våran parkering😊.
Aurora blev ju självklart helt överlycklig så det var en fin överraskning.
Med mannen jobbandes hela helgen var jag ensam med att sköta kalas och allt vad det innebär på Lördagen. När klockan äntligen blev 20.00 och mannen kom hem hade jag ännu inte hunnit sätta mig ner på hela dagen eller ätit så var nära svimfärdig vid det laget, då skulle ännu min egen mor komma via på en bit tårta efter att hon slutat sitt kvällsskift.
På Söndagen vaknade jag lagom mörbultad. Min mage har krånglat pga stress hela föregående vecka och blossade verkligen upp med smärta plus enorm uppblåshet nu under helgen.
Jag säger bara det, det är i magen allt sitter! Är magen inte form, ja då är sannerligen inte du det heller!
Tack vare det har jag endast varit hemma och (försökt) tagit det lugnt, vilket det också har sina biverkningar då jag ej kommit iväg och gjort något endast för min egen del. Idag känner jag dock att magen lugnat sig och har ingen värk så hoppas att jag kanske eventuellt orkar åka till gymmet ikväll.
Huvudsaken var endå att Aurora fick en lyckad födelsedag!
Min prinsessa hade beställt en unicorn tårta dethär året, hennes önskan är min lag och gjorde faktiskt en gudomligt god tårta som alla gillade!
 
 
 
Stackars Leevi hade varit hela Fredagen på stafettkarnevalen i Helsingfros och bränt sina läppar i solen😩 med följen av hemska svidande utslag runt munnen.
Tur så har vi idomin salva från Sverige som hjälper!
 
 
Älskade fina gumman💗 Hon ville så gärna klä upp sig i sin fina klänning hon även bar på mitt och mannens bröllop och visst fick hon det! Än passade den😊
 
 
Temat för Auroras kalas var uppdelat. Det var både unicorn och Frozen tema. Hade hittat dessa roliga masker i Latvala affären som var kul att gå runt å ha på sig.
 
Jag skulle även bjuda på frukt-uppduk och chocken var stor när jag skulle skära upp vattenmelonen och fick se ett alldeles gult innehåll haha 😄 blev seriöst helt speechless och var tvungen att börja googla. Tydligen så finns det gula vattenmeloner också trots att de är mer sällsynta! Smaken var trots allt jättegod även fasst jag hade inställt mig på en röd. Fruktfatet skulle ursprungligen bestå av gul ananas och röd vattenmelon........nu blev allting väldigt gult och jag antar att det var ödet för gult är nämligen Auroras favoritfärg!😍💛
 
Även glassbilen kom på Lördagen och våran snälla Lionel bjöd alla på glass! Denna lille herreman fick syn på mammas stora färgglada isglass och skulle promt smaka😂 antar att det kändes skönt för tandsköttet (och smakade gött) för han slurpa i sig så gott som hela isglassen😍
 
Detta leende alltså?!!💖
 
 
Maj månad har kommit att bli en mycket hektisk månad overall, men antar att det är lite lika för alla här. Sommarlovet närmar sig och det är tandläkartider, bvc-kontroller, studieträffar och allt möjligt på pogrammet.
De lite äldre barnen kommer även troligtvis åka upp till sin far i Österbotten direkt efter avslutningen detta år. Känner att jag stressar en aning inför detta med. Ännu har jag ej fått en normal diskussion ens till stånd med barnens far angånde sommaren och snart ska dom iväg och vara borta i veckor.
Tänker tillbaka på förra årets flopp när alla barnen blev sjuka och jag satt i telefon nonstop och försökte mitt bästa med att trösta. Oroade mig så att jag nästan blev sängliggande med massa förvärkar med lillis i magen. Det var inga bra veckor!
(bild från förra sommaren innan de tre äldre åkte iväg)
 
Ikväll har vi även Auroras vårfest på dagis på pogrammet. Få se hur det går med lilleman med, ifall att hans tålamod räcker till eller inte.
Livet är allt en riktig berg-och-dalbana, tur så har jag alltid gillat när det händer. Finns ju folk som föredrar att enbart åka karusell också, som endast går runt, runt utan desvärre överraskningar. var och en väljer vi hur vi vill åka med i livet och tur så är vi alla olika!💖
 
En fin start på veckan önskar jag er!
Kram//Sanna
Anonym

Kunde du inte be barnskyddet ordna ett möte så ni kan diskutera? Raseborgs barnskydd och familjesrbete har sina nackdelar.. Been there. Men där finns många vettiga personer och åtminstone några fantastiska. Ni borde ju klart få stöd i kommunikationen du och exmannen. Det blir ju ofta så där när det tar slut, trots att det inte borde bli det då man har barn 😭 Hur har det gått med namnet? 😊

Svar: Har många gånger ringt i ren desperation och endel ilska om hur jag skall gå till väga. Slutar dock alltid med att ”försök nu att prata med fadern”. Vad mer kan man göra liksom?!🙄
Vad gäller namnet börjar jag bli mer än förbannad!! Än så har vi inte hört ngt och pojken är just 8 månader 😡😡 sommaren är här och jag antar att folk strax går på semsester även på domstolen. Besviken, arg och frustrerad på hela Finlands funktion är vad jag är!!😞
Susanna

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress