Susanna

Att leva i flock.
Första träffen i Torsdags med "tjejjligan" inför sommarens motionslopp gick enligt mig väldigt bra. Ett glatt inspirerande gäng har nu satt igång med coahingen för 6 veckor framåt och jag känner hur min själ fylls med en massa färg då jag får predika det jag håller kärt.....HÄLSA OCH VÄLMÅENDE!😍
 
Igår Fredag när fiilisen var på topp beslöt jag mig för att ta med lillis och Aurora med på lite familjecafè. Tänkte att det nog var dags för mig att krypa ur min mumintroll-kostym och kanske börja träffa lite folk 🙈
Hela vintern har jag smugit runt som en vålnad här, rör mig endast i mörker och mestadels till och från gymmet haha....
Så lite kontrast till det kan ju vara mer än hälsosamt.
När Leevi var liten bestog vardagen till en ganska stor del av att besöka olika "mamma-barn aktiviteter". Kände ett allt så större behov att få infallsvinklar av andra mammor på den tiden, medan jag numer känner mig så jäkla inkörd och att diskussioner kring babyns utveckling inte är lika "full fokus" för mig att jag orkar sätta mig in i dom.
Är mer "chill" och "trust the progress" numer.
Alltid känt mig lika mycket utböling dock......både för 10 år sedan och nu haha😄.
 
Idag är en speciell dag för min lilla Aurora. Hon har nämligen rätt länge nu pratat om att hon vill ha en liten kanin, även hennes födelsedag närmar ju sig sakta men säkert och nu råkade jag komma över ett inlägg på webben om kaninbebisar som befann sig nära oss och leveransklara om 2 veckor.
Jag har bestämt träff med kvinnan som har kaninerna tills idag eftermiddag och med god tur så får Aurora välja vilken kanin hon vill ha utav 4.
Detta hoppas och tror jag kommer bli en väldigt lycklig och fin upplevelse för henne!
Jag vet inte hur det är för er, men för mig så har alla de lyckligaste höjdpunkterna från barndomen alltid hafft kring djur att göra!
Jag själv har alltid hafft hund och katt, framför allt hundar kunde jag bara inte leva utan!
Känslan av att en ny valp skulle komma var ju till exempel något så ofattabart pirrande och vardagen samt att få växa upp med en fyrbent lär ju och ger så otroligt mycket.
Kan med garanti säga att jag nog fått mer utav att få leva med djur än fina grejs, utlandsresor och allmänt materiellt lyx.
Känslan av att ha ett eget djur har alltid förvarats som en av de lyckligaste känslor och skulle gärna se att barnen (alla) skulle få känna att de har "sin egen".
Kaninen blir ju självklart alla barnens, mer eller mindre, men eftersom Aurora är den som mest varit inne för kaniner får det bli hennes specifika upplevelse denhär gången.
Lionel vill ju ha en gris och Lilja en katt och jag vill inget hellre än att uppfylla allas längtan. Men före vi riktigt börjar med "farmen all-in" så måste vi nog försöka flytta till hus först.😅
Nero är mest äldste sonen Leevis stora stöd och vän. Dom sover hellst tillsammans och Leevi är mycket ute samt sköter och pysslar om den elefanten.
Jag är av den åsikten att får barn växa upp med djur, så lär dom sig empati, ansvar och att få "sköta om" redan från små. För att inte tala om att djur lugnar, ger tröst och villkorslös kärlek.
Herregud, jag själv lärde mig till och med gå tack vare vår hund vi hade när jag var liten!💖
 
 
 
 
En dag att minnas hoppas vi alltså på idag, kommer eventuellt med en "rabbit"-uppdatering senare haha.... ha en fin Lördag alla💗
Kram//Sanna
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress