Susanna

När man förbereder inför en resa.
Alltså, den kan ju vara att jag går way over här när det gäller att förbereda inför en resa med 5 barn (och en man😆) Men det finns vissa saker jag bara måste ha på det gröna innan en veckas semster.
Dessa är bland annat;
- En tom tvättkorg ( detta sker nästan automatiskt eftersom barnen ska ha så mycket kläder med sig)
- Ett rent hem att återvända till ( detta innebär för mig att alla mattor är tvättade och placerade tillbaks på golven igen, damsugit och skurat golven samt att ingen disk finns, självklart kommer det damsugas ca 5 gånger till innan självaste avfärd😅)
- Tvättat sofforna ( tackar den snälla själ som tipsade om att sätta på överdragen till ektorp medan de ännu är våta...... detta gick så otroligt mycket smidiagre och inga tårar eller svordomar behövdes😘)
- Dammat och alla småsaker på sitt rätta ställe (detta tar som mest tid.....dessa pyttenytte saker som ej har en egentlig plats)
 
 
Detta är lite vad som gäller hemmet. Helt enkelt för att det skall kännas underbart och skönt att komma hem igen och det gör det ju när allt är rent och nytvättat😍
 
Vad kommer till mig själv så vill jag hellst ;
- Ha utväxten nyfärgad (checkades av idag👌)
- Fixade fransar (checkas av imorgon💗)
- Att huden känns mjuk och återfuktad samt behålla glowen under hela semestern även fasst man ej har tid att ligga i solen.
- Ha sköna träningspass bakom mig, älskar att åka iväg med svag träningsvärk för då känner man sig så mycket mer värd en lång vacay med massa gott och vila!😋
 
(Denna Natural Bronzer från Garnier har jag tyckt mycket om!)
 
Om allt dethär är av prickat på listan känner jag mig fullständigt i harmoni att åka iväg men herregud att det kan ta tid och ork hehhe....har tvättat 4 maskiner idag, storstädat och igår fick vi sissta stora mattan skurad och fasst det regnade lite imorse har den som tur var hunnit torka.
Med tanke på att barnens skola börjar genast vi kommer tillbaka till Finland igen ( om jag inte besluter mig för att stanna hemma i Sweden💛) så ville jag ha allt i hemmet så gott som klappat och klart innan det är dags att ta tag i alla rutiner igen på allvar.
Det allra värsta är ju att packa😤😤😤 Hatar hatar HATAR att packa!!! och skulle jag bli miljonär någongång är det det första jag skulle införskaffa mig, en "personal packer"!
Auroras väska måste jag praktiskt taget låsa in någonstanns för annars har hon packat om den med fullt av skräp och smutsiga strumpor ungefär. Det gäller att ha stenhård koll på ungarnas väskor när de väl är färdiga så att verkligen allt nödvändigt bibehålls och inte ersätts med elektronik, innehållet av en penvässare eller en levande kanin.
 
Har ni något bra system eller "måsten" inför en resa? 😊
 
 
 
Nu skall jag kila iväg till gymmet, puss💗
//Sanna
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress