Susanna

Årsresumè 2019.
Tänkte försöka skriva en liten årsresumè och dela med er här på bloggen💗. Åter så har detta år gått alldeles för snabbt, trots att jag kan känna att det var evigheter sedan någotning visst har hänt, knäppt eller vad?!
 
 
Vårat år alltså.
 
Vi börjar med Januari. Avicii hade hunnit bli 4 månader och vi hade äntligen fått snö och kallt fint väder. Solen visade sig i många dagar och vi passade på att ta med picnik till pulkabacken och grilla korv och marsmallows på gården. Så mycket utomhus som möjligt.
Avicii övade även mer på att ligga på mage och började bekanta sig lite med fast föda😍
 
 
 
 
 
 
 
 
Februari. Jag hade lyckats hitta ett badkar som någon ville bli av med, och det blev genast en stor hit hos oss! Alla ville bada, och än idag är det ett av mina bästa kap jag har gjort haha😄
Vädret var fortsatt kallt och soligt och vi gick ofta på promenader och bara njöt av solskenet.
Vi firade även alla hjärtansdag såklart!💗
 
 
 
Mars. 3.3.2019 firade jag och mannen vår första bröllopsdag och blev ju självklart Mars månads höjdpunkt. Trots full vinter åkte vi snabbt iväg på tumis till platsen var vår bröllopsfest ägde rum och skålade med champagne nere vid vattnet. Jag hade även bakat en tårta och försökt få fram samma smak som våran bröllopstårta hade, vitchoklad och blåbär och lyckades faktiskt rätt bra😊
Vi bakade överlag rätt mycket gott tillsammans med Aurora denna månad och så åkte vi även på en kryssning över till Sverige. Detta blev på så vis Aviciis första resa ever och fick ju även egen båtnyckel med sitt namn på😍
 
 
 
 
 
 
April. April blev att vara månaden då två nya familjemedlemmar flyttade in till oss. Först ut kom Petteri-kani. En liten kanin som Aurora valde ut och fick till sin födelsedag💕 Trots att Auroras födelsedag inte är förens i Maj men kaninerna var leveransklara redan i April så det blev en lite tidigare födispresent.
Även Zeera kom lite otippat till oss. Det var min pappa som ville ge oss en present och de hade fått valpar. Så en vacker vårdag i April så kom hon och vi hade plötsligt två hundar och en kanin.😅
Leevi blev även hela 11 år?! Vad hände liksom...
 
 
'
'
 
 
Maj. Underbara Maj, med försommaren som gör intåg. Våran lilla Aurora blev hela 4 år och vi fortsätter göra utflykter med picnik. Det var även i Maj som jag åter fick två sträck på stickan.
Graviditet nr 6 gör sig verklig💗
 
 
 
 
 
 
Juni. En känslofylld månad. Efter en fin skolavslutning med hela 2 stipemdium var det dags för mina 3 äldsta barn att åka upp till sin pappa i Österbotten, kvar blir Aurora och Avicii och trots att mitt hjärta är halvt så försöker jag ge mitt allt och all min tid till mina två minsta. Samtidigt går tankarna till den lilla krabaten som ständigt växer i min mage💗
Dock på misdommaraftons kvällen händer nåt tråkigt som gör att jag, mannen Aurora och Avicii hamnar packa bilen och åke hela vägen upp till pampas för att hämta hem mina barn igen några veckor för tidigt. Trots ett lite sorgligt slut på deras semseter hos sin far så är jag glad och lycklig över att ha alla barnen hemma igen!
Vi hittar ett självplock vi besöker många gånger och blev verkligen sommarens stora hit med massor utav jordgubbar!
 
 
 
 
 
 
 
 
'
 
 
Juli. Sommar i allra högsta grad. Jag åker över till Sverige med Zeera ett veckoslut för att delta i en hundutställning, desvärre blir placeringen inge vidare (tydligen hade jag fel skor och solglasögon hahhaa) jag som trodde det var hunden som skulle rankas😄
Väl hemma igen lapar vi sol på stranden, njuter av sommarens lugn och ännu mera jordgubbar!
Jag gör även små utflykter tillsammans med barnen medans mannen jobbar. Bland annat besökte vi cafe wilda för pysselstund och gamla brandbils utställning i stallörsparken.
 
 
 
 
 
 
'
 
 
Augusti. I Augusti åker vi tillbaka till Sverige, denhär gången hela familjen. Detta blir "grande finale" för hela sommarlovet. Vi bor ute i Bastmora hos min far och hans sambo, tillsammans med tre rottweilers och två franska bulldoggar och en hel drös med ungar hahhaa😄 härligt!
Vi besöker bland annat Torekällberget och Eskilstuna zoo tillsammans med mina morföräldrar och njuter av allt Svealandet har att erbjuda, bland annat kokkosbollar och hela familjens absoluta favoritkarameller,  äkta polkagrisar från gränna!!.
Detta blir ett fint avslut på sommarlovet!💝
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Augusti. Småningom tillbaks till rutiner igen. Vilket för mig ofta menar målmedveten träning. Magen, ja den växer den med💗
Även de äldre barnen börjar skolan, men trots det gör vi utflykter i skogen och till stränder så ofta vi bara kan och orkar....drar ut på sommaren så länge som möjligt.
Även mannen i mitt liv, den snyggaste varelse som existerar, hela min värld fyller hela 25 och vi firar vår hjälte med kalas och massa kärlek!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
September. Åter en månad full av känlsor. Efter många om och men fattar vi tillsisst ett beslut att ta farväl av en mycket kär familjemedlem. Detta var en svår period med många tårar. Dock kommer inget utan lärdom och barnen fick lära sig hantera lite svårare saker och inse fakta och att man alltid måste tänka på djurets bästa. Ett stort tomrum lämnade Nero endå efter sig och vi tänker på honom så gott som dagligen!💖
Även roliga saker fyllde September!
Vår lilla parvel Avicii blir hela 1 år (alltså vaaaaad?) och vi firar vår älskling hela dagen lång!
Även min allra bästa, äldsta och käraste vän kommer ner till oss med hela sin barnaskara och sammanlagt har vi 11 barn i huset.
Vi behövde verkligen kusinvitamin och har alltid lika roligt varje gång vi ses!!
 
 
 
 
 
 
Oktober. Födelsedagarna fortsätter! Genast den 1:a Oktober fyller Lilja år och dethär året åkte bara hon och jag iväg för en riktig tjejjdag med shopping och bio💗 En dag värd att minnas!
Sedan den 4:e är Det Lionels tur att fylla år. Han och mannen åkte iväg på en riktig pangdag dom med med simhallsbesök och cafè efteråt!
Även mina morföräldrar kommer alltid till Ekenäs en tur denhär tiden på året och så har vi alltid gemensamt kalas för både Lilja och Lionel när dom är här.
 
 
 
'
 
November. Min födelsedags månad. Mamma jag blev hela 32 år ung och firades med en megafrulle med allt som jag tycker om. Jag fick även en ny telefon och ett par leopard-uggs av min man samt en massa egengjorda födelsedagskort och pyssel av barnen😍
Vi spökade även ut oss för halloween och barnen gick trick or treat i byn där vi bor!
 
 
 
 
 
 
'
 
December.
Okej, hur mycket kan det rymmas i en månad?
Från att ha utgått att allt är bra, får jag höra att bebis i magen ligger i säte. Slutet av November går åt till att oroa mig, gå på undersökningar, och oroa mig ännu mer. Jag bestämmer mig dock för att jag inte vill göra ett vändningsförsök i vecka 37 och går all in för att föda mitt 6:e barn i säte, med rumpan först.
Peppar mig något kolossalt och läser på, förbereder mig mentalt på vad som komma skall. Försöker även göra övningar som skall få bebis att vända sig själv. Ligger upp och ner på strykbräda, står på alla fyra med rumpan i vädret, akupunktur.
Känner mig väldigt stressad och obalanserad och bestämmer mig tillslut att skita i precis alltihopa.
Vad håller jag på med liksom?!
Har jag någonsinn haft problem med att sätta något av mina barn till världen? Är detta inte mitt 6:e underverk?
Om det är något jag klarar så är det dethär med att föda barn!
Jag slappnar av och återgår till träningen litegranna, litar fullständigt på migsjälv och min lilla kille i magen.
Utesluter allt annat.
På sissta rådgivningsbesöket och dagen före jag hade tid för igångsättning (som jag heller inte tänkte låta genomföra) så hade bebis svängt sig rätt med huvudet neråt i min mage!😍
Vilken lycka!
Jag känner mig även stolt över att ha stått på mig och vågat lita på migsjälv och mina val fullt ut!
Så, från oro, stress och lite ångest går vi till att allt är bra och att jag kommer få föda normalt iallafall.
Även de sissta julförberedelserna skall göras, koka knäck, slå in julklappar. allt jag lagt åt sidan pga min ständiga fokus på kommande förlossning.
Sen, dagen före julafton, den 23.12 kl 12.00 går mitt vatten hemma när jag skall vila med Avicii.
Det blir bråttom iväg mot sjukhuset. Efter ca 15 km får vi lov att ringa ambulans och det blir ännu mer bråttom. Jag hinner så långt som till Svartå före mitt 6:e barn, min fjärde son besluter sig för att se dagens ljus för första gången.
Med dunder och brak kl 13.23, efter bara 3 minuters krystande är han ute. Han föds i ambulansen.
Han är perfekt och efter bara 24 timmar sitter vi hemma vid julbordet tillsammans med resten av familjen, barnens mormor, morbror och farfar.
Och här är vi nu. Hela familjen, ännu en obeskrivligt kär familjemedlem rikare.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vilket fantastiskt år!!
 
//Sanna
J

Tack för att vi får följa med ert liv! Väntar ivrigt på förlossningberättelsen.

Svar: tack snälla💕
och ja, den är på kommande!😊
Susanna

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress